Kaupunkilehti mainonnan välineenä
Smolander, Mia (2011)
Smolander, Mia
Lahden ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011120116651
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011120116651
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena on selvittää millainen mainonnan väline kaupunkilehti on.
Työssä esitellään mainonnan eri muotoja sekä käsitellään mainosvälineen valintaa.
Työssä käydään läpi myös sanomalehtien ja ilmaisjakelulehtien historiaa.
Työn pääpaino on lehti-ilmoittelussa ja tarkastelussa on itäisellä Uudellamaalla ilmestyvä kaupunkilehti Vartti Itä-Uusimaa, joka kuuluu Sanoman kaupunkilehti-perheeseen.
Tutkimusosiosta selviää, että ilmoittajalle ei merkitse ainoastaan ilmoituksen hinta, vaan vaakakupissa painavat myös muut syyt, kuten tuttuus, luotettavuus ja paikallisuus.
Työssä esitellään mainonnan eri muotoja sekä käsitellään mainosvälineen valintaa.
Työssä käydään läpi myös sanomalehtien ja ilmaisjakelulehtien historiaa.
Työn pääpaino on lehti-ilmoittelussa ja tarkastelussa on itäisellä Uudellamaalla ilmestyvä kaupunkilehti Vartti Itä-Uusimaa, joka kuuluu Sanoman kaupunkilehti-perheeseen.
Tutkimusosiosta selviää, että ilmoittajalle ei merkitse ainoastaan ilmoituksen hinta, vaan vaakakupissa painavat myös muut syyt, kuten tuttuus, luotettavuus ja paikallisuus.