Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Customer satisfaction research for Company X

Kaukonen, Eira (2011)

 
Tweet refworks
 
Avaa tiedosto
kaukonen_eira.pdf (588.0Kt)
Lataukset: 


Kaukonen, Eira
Laurea-ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
http://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011112815867
Tiivistelmä
Asiakastyytyväisyystutkimus Yritys X:lle

Tämä opinnäytetyö on asiakastyytyväisyystutkimus ICT (informaatio- ja kommunikaatioteknologia) palveluntarjoaja Yritys X:lle. Työ tehtiin, jotta saataisiin selville Yritys X:n asiakkaiden tyytyväisyys tarjottuihin palveluihin. Lisäksi tutkittiin, miksi asiakkaat päätyivät valitsemaan Yritys X:n palveluntarjoajakseen. Tutkimuksessa otettiin myös selvää asiakkaiden tulevista hankintasuunnitelmista sekä siitä, olivatko viimeaikaiset organisaatiomuutokset Yritys X:ssä vaikuttaneet asiakassuhteisiin. Näiden tietojen perusteella tehtiin johtopäätöksiä asiakastyytyväisyydestä sekä parannusehdotuksia, jotka auttavat Yritys X:ää parantamaan palveluaan.

Asiakastyytyväisyys on tärkeää, koska se vaikuttaa yrityksen tuottavuuteen ja asiakkaiden pysyvyyteen. Yritys X:n ongelma oli se, että kunnollista asiakastyytyväisyystutkimusta ei ollut tehty vuosiin, ja erityisesti nyt organisaatiomuutosten jälkeen asiaa oli tarpeellista tutkia. Opinnäytetyö myös sisältää myös teoriaosuuden, jossa selvitetään miksi asiakastyytyväisyys on tärkeää, miten se syntyy ja mitkä asiat vaikuttavat siihen. Myös käytetyt määrälliset tutkimusmenetelmät kuvaillaan yksityiskohtaisesti.

Asiakastyytyväisyyskysely suoritettiin olemassa oleville Yritys X:n asiakkaille ja vastaukset kyselyyn kerättiin puhelinhaastatteluiden avulla. Tutkimus oli määrällinen, ja sitä varten laadittiin kyselylomake, joka perustui asiakastyytyväisyystutkimuksen teoriaan sekä Yritys X:n tarpeisiin. Suurimmassa osassa kysymyksiä oli annettu vastausvaihtoehdot, joista vastaajat saivat valita sopivan, ja joissakin kysymykset olivat avoimia, jolloin asiakkaat saivat vastata kysymykseen omin sanoin.

Tutkimuksen tulokset viittaavat siihen, että asiakastyytyväisyys Yritys X:ssä on keskimääräistä parempi ja siis melko hyvä, mutta parantamisen varaa on erityisesti kommunikoinnissa asiakkaiden kanssa, laskutuksessa ja asiakaspalvelussa. Palveluiden luotettavuuteen, tuotteistukseen ja myyntihenkilöstöön ollaan kyselyn perusteella tyytyväisiä. Myöskään organisaatiomuutokset eivät vaikuttaneet suuresti asiakassuhteisiin.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatTutkintonimikkeetAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste