Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Ohjeistus myyjille virheen sattuessa : case: Musta Pörssi Hyvinkää

Koivula, Jani (2011)

 
Avaa tiedosto
Koivula_Jani.pdf (869.0Kt)
Lataukset: 


Koivula, Jani
Laurea-ammattikorkeakoulu
2011
Creative Commons License
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 1.0 Suomi
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011112916138
Tiivistelmä
Laurea-ammattikorkeakoulu Tiivistelmä
Laurea Hyvinkää
Liiketalouden koulutusohjelma
Oikeudellinen asiantuntijuus

Koivula Jani

Ohjeistus myyjille virheen sattuessa, Case: Musta Pörssi Hyvinkää Vuosi 2011 Sivumäärä 57

Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli tehdä kirjallinen ohjeistus myyjille virheen sattuessa. Tavoitteena oli tuottaa ohjeistus, joka palvelee työntekijöitä käytännönläheisesti jokapäiväisessä myyntityössä. Ohjeistuksen avulla työntekijä saa tietoa reklamaatiotilanteista ja näkökulmaa siitä, kuinka virhe tulisi korjata. Ohjeistus on suunniteltu niin, että se on helppolukuinen ja selkeä, jotta siihen on helppo perehtyä lyhyessäkin ajassa.

Ohjeistuksesta käy ilmi kuinka myyjän tulee toimia virheen sattuessa. Opinnäytetyö tehtiin yhteistyössä Musta Pörssi Oy:n Hyvinkään toimipisteen kanssa. Ohjeistus on tarkoitettu koko Musta Pörssi Oy:n henkilökunnalle. Ohjeistus on tarkoitus liittää Musta Pörssi Oy:n perehdyttämiskansioon ja sitä on tarkoitus käyttää myyjille suunnatuissa koulutuksissa hyödyksi.

Opinnäytetyön teoriaosuudessa tuodaan esiin kuluttajansuojalain perustuvia kaupankäyntiin liittyviä lainalaisuuksia. Teorian pohjalta laadittua ohjeistusta arvioitiin kyselylomakkeen avulla. Kyselyn tuloksista käy ilmi, että työntekijät pitivät ohjeistusta hyödyllisenä kehittämään omaa osaamisena kehittämisessä. Samalla se virkisti ja auttoi toimimaan oikein virhetilanteessa.

Lähteinä opinnäytetyössä on käytetty kauppa- ja kuluttajaoikeudellista kirjallisuutta, lakeja ja virnaomaissivustoja, sekä Kuluttajariitalautakunnan ratkaisuja. Arvokasta käytännön tietoa on saatu myös Musta Pörssi Hyvinkään sekä Kesko Oyj:n työntekijöiltä. Opinnäytetyössä on hyödynnetty myös omia havaintoja työntekijänä Kuluttajariitalautakunnassa.

Asiasanat: Kuluttajansuojalaki, kuluttaja, elinkeinonharjoittaja, virhevastuu, reklamaatio
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste