Markkinointiviestintäsuunnitelma : case: Yritys X
Ridanpää, Johanna (2021)
Ridanpää, Johanna
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202102092075
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202102092075
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli laatia markkinointiviestintäsuunnitelma tuuliverkolle. Työn toimeksiantaja oli Yritys X, joka maahantuo ja myy tuuliverkkoa Suomessa.
Tutkimus toteutettiin kvalitatiivisena tutkimuksena. Tutkimusaineistoa kerättiin haastattelemalla yrityksen toimitusjohtajaa teemahaastatteluin. Lisäksi benchmarkattiin tuotteen valmistajan tekemää markkinointiviestintää Belgiassa sekä kilpailijoiden tekemää markkinointiviestintää Suomessa.
Työn tuloksena yritykselle valittiin toteutettavaksi muutama uusi markkinointiviestinnän toimenpide loppuvuodelle 2021. Nämä toimenpiteet ja niiden seuranta aikataulutettiin kuukausikalenteriin.
Johtopäätöksenä todettiin, että yrityksen myymällä tuotteella on hyvät menestymismahdollisuudet Suomen B2B-markkinoilla. Menestyminen vaatii kuitenkin kilpailuedun luomista markkinointiviestinnän keinoin.
Tutkimus toteutettiin kvalitatiivisena tutkimuksena. Tutkimusaineistoa kerättiin haastattelemalla yrityksen toimitusjohtajaa teemahaastatteluin. Lisäksi benchmarkattiin tuotteen valmistajan tekemää markkinointiviestintää Belgiassa sekä kilpailijoiden tekemää markkinointiviestintää Suomessa.
Työn tuloksena yritykselle valittiin toteutettavaksi muutama uusi markkinointiviestinnän toimenpide loppuvuodelle 2021. Nämä toimenpiteet ja niiden seuranta aikataulutettiin kuukausikalenteriin.
Johtopäätöksenä todettiin, että yrityksen myymällä tuotteella on hyvät menestymismahdollisuudet Suomen B2B-markkinoilla. Menestyminen vaatii kuitenkin kilpailuedun luomista markkinointiviestinnän keinoin.