Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kajaanin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kajaanin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Pelimekaniikka History of Games-peliin

Raninen, Samuli (2011)

 
Avaa tiedosto
Raninen_Samuli.pdf (937.4Kt)
Lataukset: 


Raninen, Samuli
Kajaanin ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011121918886
Tiivistelmä
Pelisuunnittelu on olennainen osa videopelin kehitystä. Pelien interaktiivisen luonteen ja median suhteellisen nuoruuden takia yhtenäistä suunnitteluprosessia ei ole olemassa. Jokainen peli suunnitellaan erikseen ja eri tavalla.

Opinnäytetyön tavoitteena oli suunnitella tarkka pelimekaniikka toimeksiantajan ideaan. Pelimekaniikan suunnittelu tapahtui pelin ohjelmoinnin ja ääni- sekä musiikkimaailman luonnin yhteydessä isompana projektina. Ohjel-moinnista ja audiopuolesta muut opiskelijat tekivät omat opinnäytetyönsä.

Tämä opinnäytetyö käy läpi History of Games-pelin lopulliset mekaniikat. Opinnäyteyön suurimpia haasteita oli-vat olemassaolevan teorian hyödyntäminen hyvin subjektiivisen peli-idean kehityksessä ja pelimekaniikkojen ke-hitys ympäristössä, jossa testaus ei onnistunut.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste