Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Saimaan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Saimaan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Keskitetty segmentointimalli: Case Alley 53

Kuusinen, Jenni (2011)

 
Avaa tiedosto
Kuusinen_Jenni.pdf (513.5Kt)
Lataukset: 


Kuusinen, Jenni
Saimaan ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011122819195
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää lappeenrantalaisen erikoisliikkeen tunnettuutta alueella ja asiakkaiden ja mahdollisten asiakkaiden mielipiteitä ja ajatuksia yrityksestä. Case-yrityksenä toimi Lappeenrannan keskustassa sijaitseva katumuodin ja skeittivaatteiden erikoisliike Alley 53. Pääpaino opinnäytetyössä oli markkinoiden segmentoinnissa, mutta Alley 53:n kohderyhmän kautta käsiteltiin myös rullalautailua ja nuorten rahankäyttöä.

Teoriaosan aineisto kerättiin markkinointikirjoista, rullalautailua koskevasta kirjallisuudesta ja Internetistä.

Empiirinen osa muodostui casetutkimuksesta, johon haastateltiin 12 – 15-vuotiaita nuoria. Haastattelujen tukena oli teemahaastattelulomake. Osa haastateltavista oli Alley 53:n asiakkaita ja osa taas sellaisia, jotka eivät asioi liikkeessä ollenkaan. Tutkimuksella kartoitettiin yrityksen tunnettuutta Lappeenrannan alueella, nuorten ajatuksia ja mielipiteitä yrityksestä sekä mahdollisia toiveita ja kehittämisideoita.

Tutkimustuloksissa tuli ilmi, että Alley 53 on tunnettu skeitti- ja katumuotia myyvä liike Lappeenrannassa ja suosittu erityisesti nuorten keskuudessa. Haastateltavista ne, jotka asioivat liikkeessä, ovat olleet sen asiakkaita liikkeen perustamisesta lähtien ja ovat tyytyväisiä tuotteisiin ja hintoihin. Ne haastateltavat, jotka eivät ole asiakkaita, olivat kuitenkin tietoisia tuotetarjonnasta, mutta eivät pitäneet yrityksen tarjontaa heidän makunsa mukaisena. Kaikkien haastateltavien mielestä yrityksen kohderyhmä tulee selvästi ilmi ja tuotteet ovat sen mukaisia.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste