Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Kokouspalvelun kehittäminen BarLaurea:ssa

Skog, Pia (2012)

 
Avaa tiedosto
Skog_Pia.pdf (860.7Kt)
Lataukset: 


Skog, Pia
Laurea-ammattikorkeakoulu
2012
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 1.0 Suomi
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201201101152
Tiivistelmä
Laurea-ammattikorkeakoulu Tiivistelmä
Laurea Leppävaara
Hotelli- ja ravintola-alan liikkeenjohto




Skog, Pia

Kokouspalvelun kehittäminen BarLaurea:ssa
Vuosi 2011 Sivumäärä 62

BarLaurea kuuluu yhtenä oppimisympäristönä Laurea ammattikorkeakouluun Leppävaarassa ja siellä opiskelijat oppivat toimintojen avulla uusia asioita. BarLaurea tarjoaa opiskelijoille aidon oppimisympäristön ja sen keskeisiä prosesseja ovat; palvelu, oppiminen, tutkimus- ja kehittämistoiminta.

Kyseessä on toiminnallinen opinnäytetyö, joka toteutettiin Laurea- ammattikorkeakoulussa toimivalle BarLaurea:n kokouspalvelulle. Opinnäytetyön tavoitteena on kehittää BarLaurea:n kokouspalvelua, jotta asiakkaat olisivat entistä tyytyväisempiä jatkossa kokouspalvelun tarjoamiin palveluihin.

Opinnäytetyön kehittämismallina toimii Stefan Moritzin Service Design ja sen tarjoamat kuusi vaihetta, jotka toimivat tutkimuksen teoreettisena viitekehyksenä. Tutkimusmenetelmänä käytetään kokouspalveluprosessimallia, teemahaastattelua, kuvakollaasia ja benchmarkkausta. Tutkimuksen tarkoituksena on selvittää tutkimusmenetelmien avulla mitä mieltä sisäiset asiakkaat ovat BarLaurea:n tarjoamasta kokouspalvelusta ja mitä parannettavaa palvelulla on tulevaisuudessa. Vertaamalla toisenlaisessa toimintaympäristössä toimivaa kokouspalvelua saadaan uusia näkökulmia toimia kokouspalvelussa. Näistä tuloksista työstetään uudistettu kokouspalveluprosessi, joka kuvaa kokouspalvelun eri vaiheita asiakkaan näkökulmasta.

Tuloksista käy ilmi, että BarLaurea:n kokouspalvelun täytyy kehittyä, jotta asiakkaat olisivat entistäkin tyytyväisempiä palveluun. Näin myös palvelu saa uusia asiakkaita sekä tunnettavuutta. Tutkimustuloksista selviää haastateltavien toivovan muutoksia E-lomakkeeseen, jonka avulla tehdään varauksia kokouspalveluun. Haastateltavat haluaisivat myös kokouspalvelulle enemmän näkyvyyttä ja logon. Haastatteluista ilmeni myös, että haastateltavat toivovat opiskelijoiden tuntevan ammattisanastoa ja peruskäytöstapoja. Asiakaslähtöinen kokouspalvelu luo parempaa palvelua asiakkaille ja samalla positiivisia haasteita opiskelijoille ja henkilökunnalle.













Asiasanat BarLaurea, Service Design, kokouspalveluprosessimalli, benchmarkking
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste