Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Ympäristövastuullisuuden hyödyntäminen kilpailukykynä ja imagon kehittäjänä - Case kokous- ja kongressikeskus

Toivio, Iina (2012)

 
Tweet refworks
 
Avaa tiedosto
Opinnaytetyo_140112.pdf (586.0Kt)
Lataukset: 


Toivio, Iina
Laurea-ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
http://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201201141329
Tiivistelmä
Opinnäytetyö perustui kokous- ja kongressikeskuksen haluun muuntaa ympäristövastuullinen toiminta kilpailukyvyksi ja kehittää tämän kautta positiivista imagoaan. Opinnäytetyön tavoitteeksi muodostui selvittää, miten ympäristövastuullista toimintaa voitaisiin hyödyntää kilpailukykynä tai jopa -etuna sekä positiivisen imagon kehittäjänä. Teorian tarkoitus oli toimia tutkimuksen pohjana. Tutkimustulosten perusteella annetaan kokous- ja kongressikeskukselle käyttökelpoisia kehitysehdotuksia.

Tutkimus toteutettiin kvantitatiivisena tutkimuksena www-kyselynä satunnaisesti valitulle joukolle kotimaisia kokousjärjestäjiä. Tutkimuksessa keskityttiin seuraaviin aihealueisiin: miten asiakkaat ymmärtävät ympäristövastuullisuuden, ympäristövastuullisuuden vaikutus yritystoiminnassa, erilaiset tavat tuoda ympäristövastuullisuutta esiin sekä kokous- ja kongressikeskuksen ympäristöohjelma. Kysely lähetettiin lokakuussa 2011.

Tutkimustulosten perusteella voidaan päätellä, että kotimaiset kokousjärjestäjät pääsääntöisesti arvostavat yritysten tekemiä ympäristövastuullisia toimia. Suurin osa heistä ei kuitenkaan ollut tietoisia kokous- ja kongressikeskuksen tekemistä toimista ja toivoi saavansa tietoa ympäristövastuullisista toimista kokous- ja kongressikeskuksen yhteyshenkilöltä. Tuloksista voidaan päätellä, että oikeanlaisella tavalla viestiä oikeanlaisille kohderyhmille voidaan saavuttaa kilpailuetua ja kehittää positiivista imagoa.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatTutkintonimikkeetAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste