Markkinointisuunnitelma Hyvinvointiosuuskunta Elonvirralle
Hämäläinen, Elisa; Kuronen, Emma (2012)
Hämäläinen, Elisa
Kuronen, Emma
Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201201261643
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201201261643
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena oli tehdä markkinointisuunnitelma kiteeläiselle vuonna 2008 perustetulle Hyvinvointiosuuskunta Elonvirralle. Työn tarkoituksena oli laatia teoriaa apuna käyttäen toimiva ja realistinen suunnitelma, jossa on kuvattu Osuuskunta Elonvirran nykytilaa sekä markkinoinnin toimenpiteitä. Markkinointisuunnitelma on laadittu vuodelle 2012.
Markkinointisuunnitelma on tehty toiminnallisena opinnäytetyönä ja se sisältää markki-noinnin kehitysehdotusten lisäksi toimintasuunnitelman. Hyvinvointiosuuskunta Elonvirralta puuttui toimiva markkinointisuunnitelmakokonaisuus ja markkinointia haluttiin tehokkaammaksi. Markkinointisuunnitelmaa hyödyntäen Elonvirta saa mahdollisesti uudenlaisia ideoita markkinointinsa kehittämiseen ja tätä kautta potentiaaliset asiakkaat kiinnostuvat yrityksestä ja sen tarjonnasta.
Markkinointisuunnitelmasta tuli realistinen ja pienelle yritykselle soveltuva kokonaisuus, jota on helppo hyödyntää ja muokata. Tulevaisuudessa Elonvirta voi käyttää opinnäytetyönä tehtyä suunnitelmaa pohjana uusien mark-kinointitoimenpiteiden suunnittelussa.
Markkinointisuunnitelma on tehty toiminnallisena opinnäytetyönä ja se sisältää markki-noinnin kehitysehdotusten lisäksi toimintasuunnitelman. Hyvinvointiosuuskunta Elonvirralta puuttui toimiva markkinointisuunnitelmakokonaisuus ja markkinointia haluttiin tehokkaammaksi. Markkinointisuunnitelmaa hyödyntäen Elonvirta saa mahdollisesti uudenlaisia ideoita markkinointinsa kehittämiseen ja tätä kautta potentiaaliset asiakkaat kiinnostuvat yrityksestä ja sen tarjonnasta.
Markkinointisuunnitelmasta tuli realistinen ja pienelle yritykselle soveltuva kokonaisuus, jota on helppo hyödyntää ja muokata. Tulevaisuudessa Elonvirta voi käyttää opinnäytetyönä tehtyä suunnitelmaa pohjana uusien mark-kinointitoimenpiteiden suunnittelussa.