Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Kymenlaakson Messujen visuaalisen ilmeen uudistus

Fröjd, Tanja (2011)

 
Avaa tiedosto
Frojd_Tanja.pdf (31.51Mt)
Lataukset: 


Fröjd, Tanja
Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201201301753
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena on visuaalisen ilmeen uudistaminen Kymenlaakson Messut -yhdistykselle eli messujen katto-organisaatiolle. Työssä tarkasteltiin, miten ilmeen avulla lisätään tunnettuutta ja miten ilmeestä luodaan kestävä mutta myös ajanmukainen. Opinnäytetyössä perehdyttiin jonkin verran erilaisten messujen ja tapahtumien visuaalisiin ilmeisiin ja syvennyttiin tarkemmin brändin merkitykseen liiketoiminnassa ja markkinoinnissa. Teoreettinen aihepiiri koostuu yritysgrafiikan ja yritysilmeen suunnittelusta sekä brändin merkityksestä liiketoiminnassa.

Opinnäytetyö toteutettiin kaksivaiheisesti. Kirjallisessa dokumentaatiossa kuvataan visuaalisen ilmeen suunnitteluprosessi ja se, miten Kymenlaakson Messut -yhdistykselle luotiin uusi ilme. Toinen osuus oli visuaalisen ilmeen konkreettinen suunnittelu ja toteutus. Opinnäytetyön tavoitteena oli luoda Kymenlaakson Messuille ajanmukainen, kestävä ja kilpailijoista positiivisesti erottuva ilme.

Uusi ilme suunniteltiin ja toteutettiin haluttujen tavoitteiden mukaisesti. Visuaalisen ilmeen suunnittelussa käytettiin apuna monipuolisesti viestinnän alan lähdemateriaalia.Uuteen ilmeeseen saatiin näkymään ne elementit, jotka siinä haluttiin näkyvän: yhdistyksen toimiala, toimialue ja viitteitä edellisestä logosta. Logosta tuli selkeä, yksinkertainen, ajanmukainen ja monipuolinen. Yhdistyksen vanhalle logolle luotiin uusi käyttötarkoitus: siitä tuli avainmerkki, jonka tarkoitus on korostaa avainasiakkuuksia ja messujen parhaimpia paloja.

Opinnäytetyön johtopäätöksenä suositellaan, että Kymenlaakson Messut ry tekisi yhdistyksestään bränditutkimuksen, sillä yhdistyksen tulee uudelleenbrändäytyä visuaalisen ilmeen päivittämisen ohella. Kymenlaakson Messut ry:n tulee selventää itselleen, millaisena brändinä kuluttajat yhdistyksen näkevät ja kokevat, ja lähteä siitä käsin kehittämään toimintaansa eteenpäin ja vahvistamaan brändiään. Jatkosuosituksena esitetään, että Kymenlaakson Messujen kannattaa hyödyntää toiminnassaan Facebook, bloggaajat ja muut sosiaaliset mediat. Kuluttaja tulee ottaa mukaan toimintaan.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste