Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Karelia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Karelia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Pienen yrityksen markkinointi - Innoventum Oy

Kettunen, Jussi (2011)

 
Avaa tiedosto
Kettunen_Jussi-Pekka.pdf (337.5Kt)
Lataukset: 


Kettunen, Jussi
Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201201291714
Tiivistelmä
Innoventum Oy on joensuulainen www-sovelluksia kehittävä ja tuottava yritys, joka aloitti toimintansa vuonna 2001. Yrityksessä työskentelee kuusi työntekijää. Toimipaikat sijaitsevat Joensuussa ja Helsingissä. Markkinoinnin kehittämisen tarve yritykselle tuli uusien tuotteiden myötä. Yritys toimii b-to-b-markkinoilla ja ajan sekä rahan puute rajoittavat markkinoinnissa käytettäviä keinoja.

Markkinoinnin perinteiset keinot on tarkoitettu palvelemaan suurten yritysten tarpeita. Pienissä yrityksissä markkinointiin käytettävät resurssit ovat vähäisemmät. Siksi hyöty on pystyttävä todentamaan. Tämän toiminnallisen opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää, mitä markkinoinnin työkaluja Innoventum Oy:lla on käytettävissään, kun markkinointi halutaan hoitaa mahdollisimman tehokkaasti ja vähin rahallisin kustannuksin. Työssä esiteltiin konkreettisia keinoja ja mittaustapoja.

Markkinointisuunnitelman ja -strategioiden pohjaksi on hyödynnetty perinteistä markkinoinnin kirjallisuutta. Lisäksi markkinointiviestinnän suunnittelun osuuteen on sovellettu sissimarkkinointiin ja digitaaliseen markkinointiin liittyvää kirjallisuutta sekä aiheisiin liittyviä internet-sivustoja. Yrityksestä on kerätty tietoa haastattelemalla töiden ohessa yrityksen toimitusjohtajaa. Työssä on esitelty myös perinteisen ja sissimarkkinoinnin eroja. Työn varsinaisena lopputuloksena on suuri joukko vaihtoehtoisia viestintäkeinoja, joita yritys voi hyödyntää markkinoinnissaan. Lisäksi työssä annetaan ideoita yrityksen markkinoinnin kehittämiseksi.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste