Sijoitusillan järjestäminen kauppatieteiden opiskelijoille
Mäkinen, Emma (2012)
Mäkinen, Emma
Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201202021861
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201202021861
Tiivistelmä
Tapahtumamarkkinoinnin avulla yritys pystyy viestimään itsestään kokemuksellisesti, mieleenpainuvasti ja hallitusti. Tapahtumaa järjestäessään se pystyy valitsemaan kohderyhmänsä ja ammatillisesti järjestettynä tapahtuman avulla muokataan osallistujien mielissä olevaa kuvaa yrityksestä sekä saadaan aikaan myyntiä.
Tämän opinnäytetyön tarkoitus oli kuvata tapahtumamarkkinoinnin tärkeyttä yrityksen viestinnässä sekä järjestää sijoitusilta ja arvioida sen onnistumista. Toimeksiantajana oli Joensuun Seudun Osuuspankki ja tapahtuman kohderyhmänä Itä-Suomen yliopiston kauppatieteiden opiskelijat. Opinnäytetyö toteutettiin toiminnallisena, jonka produktina oli sijoitusilta. Työssä oli myös tutkimuksellinen osuus, kun osallistujilta pyydettiin palautetta kyselylomakkeen avulla.
Tuloksena oli onnistunut tapahtuma, josta yritys sai kokemusta järjestäessään sijoitusiltaa uudelle kohderyhmälle. Päätelmänä oli, että kysyntää tällaiselle tapahtumalle on myös jatkossa. Kuitenkin jokaisen tapahtuman kohdalla tulisi miettiä, mikä on sen järjestämisen lopullinen hyöty yritykselle
Tämän opinnäytetyön tarkoitus oli kuvata tapahtumamarkkinoinnin tärkeyttä yrityksen viestinnässä sekä järjestää sijoitusilta ja arvioida sen onnistumista. Toimeksiantajana oli Joensuun Seudun Osuuspankki ja tapahtuman kohderyhmänä Itä-Suomen yliopiston kauppatieteiden opiskelijat. Opinnäytetyö toteutettiin toiminnallisena, jonka produktina oli sijoitusilta. Työssä oli myös tutkimuksellinen osuus, kun osallistujilta pyydettiin palautetta kyselylomakkeen avulla.
Tuloksena oli onnistunut tapahtuma, josta yritys sai kokemusta järjestäessään sijoitusiltaa uudelle kohderyhmälle. Päätelmänä oli, että kysyntää tällaiselle tapahtumalle on myös jatkossa. Kuitenkin jokaisen tapahtuman kohdalla tulisi miettiä, mikä on sen järjestämisen lopullinen hyöty yritykselle