Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Korjaamon asiakastyytyväisyyden mittaaminen - Case: Länsiauto Oy Magneetti

Palmu, Tiina (2009)

Avaa tiedosto
Palmu_Tiina.pdf (482.4Kt)
Lataukset: 


Palmu, Tiina
Laurea-ammattikorkeakoulu
2009
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-200906093836
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli kehittää Länsiauto Oy Magneetille työkalut asiakastyytyväisyyden mittaamiseen sekä toteuttaa kyselytutkimus sovittuna ajankohtana. Magneetti on autojen ja moottoriajoneuvojen vähittäiskauppaa sekä korjaamotoimintaa harjoittava täyden palvelun autotalo Vantaan Pakkalassa. Magneetin ajatuksena on tarjota kaikki mahdolliset autoihin liittyvät palvelut saman katon alta. Opinnäytetyön asiakastyytyväisyystutkimus ja työkalujen kehittäminen rajoittui vain korjaamotoimintaan.

Korjaamopalvelut koetaan usein välttämättömänä pahana. Magneetti haluaa kumota nämä väitteet ja saada asiakkaat kokemaan jälkimarkkinoinnin palvelut lisäarvona itselleen ja autolleen. Magneetti on markkinoinnissaan tuonut esille muutaman tärkeän asiakaslupauksen. Asiakas huomataan kahden minuutin sisällä liikkeeseen saapumisesta sekä määräaikaishuollon luvataan onnistuvan kahden vuorokauden sisällä varauksesta. Näitä lupauksia lähdettiin selvittämään kvantitatiivisen kyselytutkimuksen avulla.

Asiakkailta tiedusteltiin tyytyväisyyttä huollon ajanvarauksen, huoltoon tuonnin ja huollosta noudon aikana saamaan palveluun sekä kokonaistyytyväisyyttä huollon toimintaan. Huollon mekaaninen osuus jätettiin tarkoituksella pieneksi. Asiakkaista kaksi kolmasosaa varaa huoltoajan puhelimitse, joten puhelinpalvelua koskevaa palautetta tuli eniten. Puhelinpalveluun toivottiin nopeutta.

Magneetin palvelulupauksista huoltoajan saantiin asiakkaat olivat hyvin tyytyväisiä, sitä vastoin asiakkaan huomaamisessa ei päästy asetettuun tavoitteeseen. Kaikki asiakkaat eivät saaneet työstä kustannusarviota etukäteen eikä laskun tietoja käyty riittävän huolellisesti läpi työn luovutuksen yhteydessä. Myös lisätöiden kartoitus koettiin monin osin puutteelliseksi.

Tutkimuksesta saatujen tulosten avulla yritys on saanut paljon arvokasta tietoa asiakkaiden tyytyväisyydestä sekä mahdollisuuden reagoida nopeasti reklamaatiotilanteisiin. Tutkimuksesta on saatu niin paljon hyötyä, että sitä on jatkettu. Magneetti on havainnut asiakaspalvelun tärkeyden asiakasuskollisuuden säilyttämiseksi. Kokonaisuudessaan jälkimarkkinointi perustuu pitkälti asiakkaan luottamuksen saantiin yritystä kohtaan.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste