Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Palvelujen kehittäminen asiakasrajapinnassa - Case: Henkivakuutusyhtiö

Laine, Elina (2012)

 
Avaa tiedosto
Opinnaytetyo_elinalaine_2012.pdf (300.7Kt)
Lataukset: 


Laine, Elina
Laurea-ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201202282625
Tiivistelmä
Palvelunäkökulman ymmärtäminen nykypäivän liike-elämässä on entistä tärkeämpi tekijä yrityksen menestyksen ja kilpailukyvyn kannalta. Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli tutkia palvelujen kehittämisen tarpeita ja mahdollisuuksia tulevaisuuden riskihenkivakuuttamisessa. Riskihenkivakuuttaminen on yksi vakuuttamisen muoto ja tarkoittaa käytännössä henki- ja henkilövahinkojen turvaamista. Opinnäytetyön toimeksianto saatiin työsuhteen kautta yhdeltä Suomen suurimpiin vakuutusyhtiöihin lukeutuvalta yritykseltä.

Finanssi- ja vakuutusalan perusta pohjustaa työn teoreettista viitekehystä. Työn teoreettinen viitekehys keskittyy Christian Gröönroosin palvelunäkökulmaan. Lisäksi teoriassa tarkastellaan asiakaslähtöisen myyntityön ja mielikuvamarkkinoinnin yhteyttä asiakastyytyväisyyteen.

Opinnäytetyön tutkimus toteutettiin kvalitatiivisena eli laadullisena tapaustutkimuksena. Käytännön tutkimushaastattelut tehtiin viidelle toimeksiantajan henkilöstöön kuuluvalle, asiakasrajapinnassa työskentelevälle asiantuntijalle. Haastateltavien henkilöiden kokemusten pohjalta pyrittiin löytämään erityisesti yritysasiakkaiden kannalta oleellisimpia palvelujen kehittämiseen liittyviä kehittämistarpeita.

Tutkimustulosten perusteella voidaan todeta, että palvelunäkökulman omaksuminen yrityksessä ja sen pohjalta palvelujen kehittäminen eivät ole yksiselitteisiä asioita. Palvelunäkökulman yhdistäminen asiakaslähtöiseen myyntityöhön vaatii yritykseltä pitkäjänteistä toiminnansuunnittelua, syvällistä asiakaskokemusten ymmärtämistä sekä innovatiivisia ratkaisumalleja.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste