Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Saimaan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Saimaan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Liikuntapalveluiden tarjoaminen hotelliasiakkaille Sokos Hotel Lappeessa

Tarkkonen, Johanna (2012)

 
Avaa tiedosto
Tarkkonen_Johanna.pdf (618.8Kt)
Lataukset: 


Tarkkonen, Johanna
Saimaan ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201202242476
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli tutkia, miten hotelliasiakkaat tällä hetkellä käyttävät liikuntapalveluita ja millaisia liikuntapalveluita hotelliasiakkaat haluaisivat käyttää majoittuessaan hotellissa. Tutkimuksen tarkoituksena oli myös selvittää, miten Sokos Hotel Lappee yhteistyökumppaneineen voisi kehittää liikuntapalveluidensa tarjontaa vastaamaan asiakkaidensa toiveita entistä paremmin. Tutkimus rajattiin koskemaan Sokos Hotel Lappeen kanta-asiakkaita. Toimeksiantajana työssä olivat Sokos Hotel Lappee sekä sen liikuntapalveluita tarjoavat yhteistyökumppanit Trainer4You ja TreeniX oy.

Tutkimusta varten tietoa kerättiin sekä kirjallisuudesta että Internetistä. Tiedon lähteenä käytettiin myös aiemmin tehtyjä, aihetta sivuavia opinnäytetöitä. Tietoa saatiin haastattelemalla Sokos Hotel Lappeen hotellipäällikköä ja Trainer4You:n personal traineria. Tietoa saatiin myös Sokos Hotel Lappeen kanta-asiakkaille tehdyn markkinointitutkimuksen avulla. Tutkimus toteutettiin sähköisenä Webpropol-ympäristössä, ja se lähetettiin neljällekymmenelleviidelle Sokos Hotel Lappeen kanta-asiakkaalle.

Tutkimuksen tulokset osoittavat, että Sokos Hotel Lappeen kanta-asiakkaat ovat pääosin tyytyväisiä hotellin liikuntapalveluihin. Hotellin oma kuntosali ja uima-allas ovat asiakkaille tärkeitä liikuntapalveluita. Kehitettävää löytyy liikuntapalveluista tiedottamisessa, sillä kaikki asiakkaat eivät tunne hotellin tarjoamaa liikuntapalveluvalikoimaa kokonaisuudessaan. Tutkimustuloksista voidaan myös päätellä, että kiireiset liikematkustajat arvostavat mahdollisuutta harrastaa monipuolisesti liikuntaa myös majoittuessaan hotellissa.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste