Haku
Viitteet 1-10 / 173
Svinn på restaurang: Minska matsvinnet på Bistro Konst & Form
(2019)
Det uppstår ca 80 miljoner kg matsvinn varje år enbart på restauranger i Finland. Detta betyder alltså att otroliga mängder ätbar mat slängs bort varje dag, som inte bara påverkar miljön, utan även restauranger ekonomiskt. ...
Marknadsföringsplan Case: Viking line The Buffet shop
(2019)
Sammandrag:
Viking line är ett rederi med sju fartyg som trafikerar på Östersjön mellan Finland-Sverige och Finland-Estland. Passagerarna består av finska, svenska och estniska rutt- och kryssningsresenärer. En stor del ...
Konstmuseet Ateneum som besöksmål ur turistsynvinkel - Insikter om servicesystemets funktionalitet
(2019)
Syftet med detta arbete är att kartlägga vilka förbättringar som bör göras i Konstmuseet Ateneums servicesystem för att tillfredsställa de alltmer krävande utländska kundmassorna. Ateneum har länge hållit i föråldrade ...
Att arrangera en internationell konferens : Case: ASEFUAN 8th Annual Conference and General Meeting
(Arcada - Nylands svenska yrkeshögskola, 2010)
Asia-Europe Foundation (ASEF) ordnar sommaruniversitet för unga vuxna för att främja samarbete och kulturellt och intellektuellt utbyte mellan folk i Asien och Europa. Asia-Europe Foundation Alumni Network (ASEFUAN) är ett ...
Kundtillfredsställelseundersökning : Case: A. Ahlström Oy
(Arcada - Nylands svenska yrkeshögskola, 2012)
Arbetet undersöker kundtillfredsställelsen hos A. Ahlström Oy aktieägare gällande gästverksamhetstjänsterna företaget erbjuder i Norrmark, Finland. A. Ahlström Oy är ett familjeägt företag vilket innebär att alla aktieägare ...
Barnfamiljen som konsument av hotelltjänster
(Arcada - Nylands svenska yrkeshögskola, 2010)
Syftet med det här arbetet är att skapa förståelse för vilka kriterier som styr familjerna vid val av hotell, undersökningen utreder även ifall uppdragsgivaren, ”Hotellföretaget”, anses familjevänligt. Konkurrensen inom ...
Filmturism och generation Y:s resebeteende
(Yrkeshögskolan Arcada, 2018)
Det finns många olika faktorer som motiverar en till att resa. Motivationsfaktorerna ändrar under ens livstid och det finns sällan bara en orsak till att resa. Resebranschen växer hela tiden, destinationerna blir fler och ...
Kristinestads turismsektor - Sett ur ett Slow perspektiv
(Arcada - Nylands svenska yrkeshögskola, 2014)
Kristinestad blev medlem i Cittaslow nätverket för småstäder år 2011, vilket betyder att 52 kriterier med Slow principer implementeras i stadsplaneringen. Inom turismsektorn har man märkt en ökning i besöksnäringen efter ...
Marknadsundersökning : Fallstudie: Park Hotel Käpylä
(Arcada - Nylands svenska yrkeshögskola, 2011)
Park Hotel Käpylä fungerar som uppdragsgivare i denna undersökning. Syfte med detta arbete är att ta reda på vilken marknadsföringsmetod som är den effektivaste för hotellet och därefter utreda om det finns behov för ...
Hotellfrukost - en viktig bitjänst : Praktikfall Hotell X
(Arcada - Nylands svenska yrkeshögskola, 2013)
Konkurrensen inom Helsingfors inkvarteringsverksamhet ökar kontinuerligt. Därför har Hotell X insett hur viktigt det är att erbjuda förutom en högklassig kärnprodukt, även biprodukter av hög kvalitet. I detta arbete ...