Haku
Viitteet 1-10 / 14
Skapande av ett starkt personligt varumärke i konstvärlden : Fallstudie EGS
(2019)
Konst, i dess alla former, har alltid stämplats av att det finns många som gör det, men få som blir kända för det. I dagens läge är det lättare än någonsin förr att via sociala me-dier få fram sin konst till en stor publik, ...
Influerare i dålig publicitet : Fallstudie av Conor McGregor
(2019)
Syftet med arbetet är att undersöka hur en person som representerar varumärken (det vill säga en influerare eller ambassadör) och hamnar i dålig publicitet eller skandal kan påver-ka själva varumärket som hen samarbetar ...
Investigating Marketing Strategies
(2020)
This thesis aims to explore digital marketing strategies of a beauty brand Glossier, to gain a clear understanding of their marketing activity and connect that to gaining brand trust. Therefore, the research question is ...
Art and Brand Identity: Turning Art Into Business
(2019)
This thesis research was conducted in order to construct the brand communication image and implementation for the company Aeffe Moncco. The necessity appeared due to the difficulty found to enter the Finnish art market, ...
Att skapa ett starkt personligt varumärke i sociala medier
(2020)
Ett starkt personligt varumärke har blivit en viktig konkurrensfördel under de senaste åren speciellt om man jobbar som influerare i sociala medier. Syftet med detta examensarbete är att undersöka hur ett starkt personligt ...
Investigating Employer Branding in Cities : Case City of Helsinki, Espoo, Vantaa & Oulu
(2021)
The aim of this thesis is to investigate the significance of employer branding and how employer branding is currently carried out within cities in Finland. The importance of employer branding within the public sector has ...
Brand development and marketing communications plan for the stand-up comedian Ray Zambino
(2020)
The purpose of this study was to develop a branding and marketing communications plan
for the stand-up comedian Ray Zambino. The questions asked in this study were, what
are the most common themes that arise in relation ...
How to promote a female rapper in the Finnish music scene
(2019)
This thesis is a qualitative study that focuses on the marketing plan for a female rapper in Finland. The purpose of this work is to prepare a guidebook for new artists and marketers, who are interested in building a strong ...
Queerbaiting i musikindustrin : Case t.A.T.u.
(2023)
Detta lärdomsprov undersöker fenomenet queerbaiting inom musikindustrin med fokus på den ryska popgruppen t.A.T.u som var aktiv under 2000-talet. Syftet är att undersöka förekomsten av queerbaiting i musikindustrin och ...
Implementering av varumärkesbyggande i webbprojekt
(2022)
Vi konsumenter exponeras dagligen för tusentals varumärken, samtidigt blir det också allt svårare för varumärken att sticka ut på den överfulla marknaden. Det är enbart starka varumärken med tydlig kommunikation och ...