Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Yrkeshögskolan Arcada
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Yrkeshögskolan Arcada
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Implementering av varumärkesbyggande i webbprojekt

Knahpe, Amanda (2022)

 
Avaa tiedosto
Knahpe_Amanda.pdf (894.3Kt)
Lataukset: 


Knahpe, Amanda
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022053013297
Tiivistelmä
Vi konsumenter exponeras dagligen för tusentals varumärken, samtidigt blir det också allt svårare för varumärken att sticka ut på den överfulla marknaden. Det är enbart starka varumärken med tydlig kommunikation och trovärdighet som kan fånga uppmärksamhet och tilltala rätt målgrupp. Att skapa ett starkt varumärke kan göras med hjälp av varumärkesbyggande. Varumärkesbyggande kan bland annat tillämpas på produkter, tjänster, influerare och personal på ett företag. Men i det här produktionsbaserade examensarbetet tillämpas varumärkesbyggande på ett webbprojekt. Forskningsfrågan i det här arbetet är därför: hur implementerar man varumärkesbyggande i webbprojekt? Metoderna som används i examensarbetet är litteraturstudie och intervju. Litteraturstudien är utförd på tidigare forskning och litteratur. Intervjun är semistrukturerad och delas in i två sessioner som behandlar varumärkesupptäckande och varumärkesutvecklande. Intervjun utförs på kunden i projektet och är en del av varumärkesbyggandet. Syftet med projektet är att undersöka värdet av varumärkesbyggande och målsättningen är att bygga ett starkt varumärke som sticker ut ur mängden, ger och håller löften. Arbetet är avgränsat till att enbart behandla varumärkesbyggande för företag och anpassas i det här fallet för webbprojekt. Genom att undersöka och lära känna varumärket genom intervjuerna, samt stegvis implementera de byggstenar som ingår i varumärkesbyggande, kunde ett slutresultat uppnås och forskningsfrågan besvaras.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste