Hasaniemen kesätatterin viestintäsuunnitelman esikartoitus
Lätti, Jonna (2012)
Lätti, Jonna
Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201204034087
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201204034087
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö käsittelee yhteisöviestintää, viestinnän vaikutusta yrityskuvaan sekä viestintäsuunnitelman laatimista. Opinnäytetyöni on tarkoitus selvittää, miten Hasaniemen kesäteatterin viestintäsuunnitelma laaditaan. Työn tavoitteena on löytää tärkeimmät sidosryhmät sekä kohderyhmät ja selvittää tehokkaimmat viestintäkanavat, joiden avulla voidaan markkinoida Hasaniemen kesäteatteria.
Työssä selvitetään, miksi yrityksen on tärkeää viestiä ja mitkä ovat yhteisöviestinnän tehtävät. Lisäksi työssä kerrotaan, miksi viestintää tulee suunnitella ja mikä merkitys on viestintästrategialla. Opinnäytetyössä tutkitaan millaisia toimenpiteitä yritykseltä vaaditaan, jotta viestintä saavuttaa tehokkain keinoin ja kanavin kohderyhmänsä.
Pääkehitysehdotuksena on, että viestinnässä tulee kehittää omat, alueen tarpeisiin sopivat viestintäkeinot ja -kanavat. Yrityksen tulisi myös kehittää tehokkaat keinot myös sidosryhmätyön onnistumisen arvioimiseksi.
Työssä selvitetään, miksi yrityksen on tärkeää viestiä ja mitkä ovat yhteisöviestinnän tehtävät. Lisäksi työssä kerrotaan, miksi viestintää tulee suunnitella ja mikä merkitys on viestintästrategialla. Opinnäytetyössä tutkitaan millaisia toimenpiteitä yritykseltä vaaditaan, jotta viestintä saavuttaa tehokkain keinoin ja kanavin kohderyhmänsä.
Pääkehitysehdotuksena on, että viestinnässä tulee kehittää omat, alueen tarpeisiin sopivat viestintäkeinot ja -kanavat. Yrityksen tulisi myös kehittää tehokkaat keinot myös sidosryhmätyön onnistumisen arvioimiseksi.