Sosiaalinen media ja Facebook osana markkinointiviestintää : case: Best Western Hotel Seaport
Laine, Anniina (2011)
Laine, Anniina
Lahden ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201204044163
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201204044163
Tiivistelmä
Sosiaalinen media on noussut tulevaisuuden hallitsevaksi markkinointikanavaksi sen kustannustehokkuuden ja monipuolisuuden ansiosta. Sosiaalinen media on käsitteenä vielä melko tuore, ja sen tuomien hyötyjen saavuttaminen vaatii yrityk-seltä sitoutumista ja uutta markkinointistrategiaa.
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on luoda Best Western Hotel Seaportille kehi-tyssuunnitelma markkinointiviestinnän ja näkyvyyden parantamiseksi sosiaalisen median keinoin. Tässä työssä esittelen sosiaalisen median tunnetuimmat muodot ja pääpiirteet, mutta keskityn erityisesti Facebook-sivuston tuomiin mahdollisuuksiin ja rajoituksiin yrityksen markkinointiviestinnässä.
Opinnäytetyön tavoitteena on selvittää yrityksen käytössä olevat jakelutiet, joiden pohjalta pyrin löytämään yritykselle uusia markkinointiviestinnän tapoja sosiaali-sesta mediasta. Tavoitteena on tutkia sosiaalista mediaa ja sen käyttöä yrityksen kehityksessä, näkyvyyden parantamisessa ja asiakassuhteiden luomisessa. Työn teoriaosa käsittelee jakeluteitä ja sosiaalista mediaa sekä niiden mukanaan tuomia mahdollisuuksia ja rajoituksia markkinoinnissa. Sosiaalisen median luonteeseen perehtymisellä ja sen tarjoamien työkalujen kartoittamisella pyrin löytämään kehi-tysehdotuksia Hotel Seaportin markkinointiviestintään.
Teoriaosassa pyrin avaamaan sosiaalisen median maailmaa ja tätä kautta löytämään yritykselle helpoimman ja kustannustehokkaimman tavan olla osa digitaalista maailmaa ja hyödyntämään sen mukanaan tuomia markkinointikeinoja. Teo-riaosassa työvälineinä käytän alan keskeistä kirjallisuutta sekä internetistä saatuja lähdeaineistoja. Pyrin kirjallisuutta apuna käyttäen löytämään sosiaalisesta medi-asta vaihtoehtoja Hotel Seaportin näkyvyyden parantamiseen ja näin ollen asia-kasmäärän ja myynnin kasvuun. Kehitysehdotuksen myötä toivon pystyväni ma-daltamaan Hotel Seaportin kynnystä osallistua sosiaaliseen mediaan ja sen tarjo-amiin markkinointimahdollisuuksiin.
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on luoda Best Western Hotel Seaportille kehi-tyssuunnitelma markkinointiviestinnän ja näkyvyyden parantamiseksi sosiaalisen median keinoin. Tässä työssä esittelen sosiaalisen median tunnetuimmat muodot ja pääpiirteet, mutta keskityn erityisesti Facebook-sivuston tuomiin mahdollisuuksiin ja rajoituksiin yrityksen markkinointiviestinnässä.
Opinnäytetyön tavoitteena on selvittää yrityksen käytössä olevat jakelutiet, joiden pohjalta pyrin löytämään yritykselle uusia markkinointiviestinnän tapoja sosiaali-sesta mediasta. Tavoitteena on tutkia sosiaalista mediaa ja sen käyttöä yrityksen kehityksessä, näkyvyyden parantamisessa ja asiakassuhteiden luomisessa. Työn teoriaosa käsittelee jakeluteitä ja sosiaalista mediaa sekä niiden mukanaan tuomia mahdollisuuksia ja rajoituksia markkinoinnissa. Sosiaalisen median luonteeseen perehtymisellä ja sen tarjoamien työkalujen kartoittamisella pyrin löytämään kehi-tysehdotuksia Hotel Seaportin markkinointiviestintään.
Teoriaosassa pyrin avaamaan sosiaalisen median maailmaa ja tätä kautta löytämään yritykselle helpoimman ja kustannustehokkaimman tavan olla osa digitaalista maailmaa ja hyödyntämään sen mukanaan tuomia markkinointikeinoja. Teo-riaosassa työvälineinä käytän alan keskeistä kirjallisuutta sekä internetistä saatuja lähdeaineistoja. Pyrin kirjallisuutta apuna käyttäen löytämään sosiaalisesta medi-asta vaihtoehtoja Hotel Seaportin näkyvyyden parantamiseen ja näin ollen asia-kasmäärän ja myynnin kasvuun. Kehitysehdotuksen myötä toivon pystyväni ma-daltamaan Hotel Seaportin kynnystä osallistua sosiaaliseen mediaan ja sen tarjo-amiin markkinointimahdollisuuksiin.