Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Karelia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Karelia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Opiskelijoihin kohdistuvien markkinointiviestintäkanavien kartoitus Mahdollisuus maaseudulla -hankkeelle

Mustonen, Inka; Hyttinen, Tii (2012)

 
Avaa tiedosto
Hyttinen_Tii_ja_Mustonen_Inka.pdf (2.096Mt)
Lataukset: 


Mustonen, Inka
Hyttinen, Tii
Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201204255091
Tiivistelmä
Opinnäytetyö tehtiin yhteistyössä Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulun hallinnoiman Mahdollisuus maaseudulla -hankkeen kanssa. Mahdollisuus maaseudulla -hanke perustuu pohjoiskarjalaisten opiskelijoiden ja yritysten väliseen yhteistyöhön. Työn aihe pohjautuu hankkeen tarpeeseen selvittää parhaimmat opiskelijoihin kohdistuvan markkinointiviestinnän kanavat. Sopivimpien kanavien selvittämiseksi tehtiin kvantitatiivinen tutkimus, jonka kohderyhmänä olivat Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulun opiskelijat.

Tutkimus toteutettiin sähköisenä kyselynä Typala-ohjelmaa käyttäen. Kyselyn linkki lähetettiin sähköpostilla noin 4000 Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulun opiskelijalle. Kyselyyn saatiin vastauksia yhteensä 190 vastaajalta. Tulokset käsiteltiin Microsoft SPSS -ohjelmalla.

Tehdyn tutkimuksen perusteella opiskelijoihin kohdistuva markkinointiviestintä kannattaa hoitaa sähköpostin, www-sivujen ja sosiaalisen median kautta. Suositeltavaa olisi yhdistää useampia markkinointikanavia ja saada näin aikaan tehokkaampia ratkaisuja. Tutkimustulosten perusteella opiskelijat käyttävät ahkerasti sosiaalista mediaa ajankohtaisten asioiden seuraamiseen ja tiedonhakuun. Sosiaalista mediaa käytetään paljon myös opiskelijaryhmien sisäisenä tiedotuskanavana.

Jatkotutkimuksena voisi selvittää parhaimmat markkinointiviestintäkanavat yritysten tavoittamiseen.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste