Verkkokäännöslaskurin lanseeraus ja markkinointiviestintäsuunnitelma
Kainulainen, Riikka (2012)
Kainulainen, Riikka
Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201204275433
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201204275433
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena oli verkkokäännöslaskurin lanseeraus ja markkinointiviestintäsuunnitelma. Työ on tehty Ansas Oy:lle, joka on yksityinen konsultointi- ja valmennusalan yritys. Opinnäytetyön tarkoituksena oli ottaa käyttöön Internetissä toimiva käännöslaskuri ja tehdä markkinointiviestintäsuunnitelma sen lanseerausta varten.
Verkkokäännöslaskuri tuli testata ja ottaa käyttöön ennen kuin se voidaan lanseerata tai sille voidaan tehdä markkinointiviestintäsuunnitelmaa. Lanseeraukseen liittyy verkkokäännöslaskurin toimivuuden testaaminen. Markkinointiviestintäsuunnitelma on tehty juuri verkkokäännöslaskuria varten, ja se keskittyy erityisesti sen lanseeraukseen. Myöhempiä markkinoinnin vaiheita tämä suunnitelma ei kata.
Suunnitelmaa tehtäessä lähdettiin liikkeelle yrityksen, tuotteen, kilpailutilanteen ja asiakkaiden analysoinnista. Ensin selvitettiin, missä ollaan tällä hetkellä, ja siltä pohjalta alettiin suunnitella yrityksen markkinointiviestintää juuri tätä palvelua varten. Markkinointiviestintäsuunnitelman tuloksena esitetään muutama vaihtoehto, joilla verkkokäännöslaskurin lanseerausajan markkinointi voidaan toteuttaa.
Verkkokäännöslaskuri tuli testata ja ottaa käyttöön ennen kuin se voidaan lanseerata tai sille voidaan tehdä markkinointiviestintäsuunnitelmaa. Lanseeraukseen liittyy verkkokäännöslaskurin toimivuuden testaaminen. Markkinointiviestintäsuunnitelma on tehty juuri verkkokäännöslaskuria varten, ja se keskittyy erityisesti sen lanseeraukseen. Myöhempiä markkinoinnin vaiheita tämä suunnitelma ei kata.
Suunnitelmaa tehtäessä lähdettiin liikkeelle yrityksen, tuotteen, kilpailutilanteen ja asiakkaiden analysoinnista. Ensin selvitettiin, missä ollaan tällä hetkellä, ja siltä pohjalta alettiin suunnitella yrityksen markkinointiviestintää juuri tätä palvelua varten. Markkinointiviestintäsuunnitelman tuloksena esitetään muutama vaihtoehto, joilla verkkokäännöslaskurin lanseerausajan markkinointi voidaan toteuttaa.