Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Myynnin ‎ammattilaiseksi : case: Yritys X‎

Januzi, Triumf; Al-Wattar, Neisam (2012)

 
Tweet refworks
 
Avaa tiedosto
Januzi_Al-Wattar.pdf (712.8Kt)
Lataukset: 


Januzi, Triumf
Al-Wattar, Neisam
Laurea-ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
http://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201204305592
Tiivistelmä
Yritys X toimii Suomessa elektroniikkatuotteiden jälleenmyyjänä. Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli tutkia ‎Coaching–koulutuksen vaikutusta yritys X:n myyjien myyntitoimintaan. Tutkimuksen avulla selvitimme, miten ‎paljon myyjät kehittyivät koulutuksen aikana. ‎

Opinnäytetyön teoreettinen viitekehys muodostui kirjallisuuskatsauksesta, jossa tarkasteltiin myyntityön, ‎myyntiprosessin, huippumyyjän ominaisuuksia sekä myynnin johtamista. Muita tarkasteltavia teoria–osioita olivat ‎haamuostaja, coaching ja havainnointi. ‎

Tutkimuksessamme käytimme kvalitatiivista eli laadullista tutkimusmenetelmää. Tutkimusaineisto kerättiin ‎tutkimuslomakkeisiin haamuostajien tekemillä havainnoilla. Haamuostajat tekivät myyntikäyntejä ennen ja ‎jälkeen yritys X:n tekemää coaching –koulutusta. Aineiston keräämisen jälkeen avasimme ja teimme ‎johtopäätökset tutkimustuloksista. Johtopäätösten avulla selvitimme koulutuksen mahdolliset jatkotutkimukset ‎sekä myyjien kehityksen kohteet. ‎

Tutkimusaineiston analysoinnissa tuli esille kolme erilaista näkökulmaa coaching –koulutuksen vaikutuksesta. ‎Tuloksista selvisi, että yhdessä osa-alueessa tapahtui parannusta, toinen tuloksen osa-alueista pysyi samana ‎kuten ennen koulutusta ja kolmannessa ei tapahtunut lainkaan muutosta. Jatkotutkimukseksi ehdotimme ‎jatkamaan koulutusta sekä käyttämään haamuostajia tulevaisuudessa uudestaan. Muita kehitysehdotuksia olivat ‎myynnin tehostaminen lisämyynnin parantamisella sekä erilaisilla motivointikeinoilla. ‎
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatTutkintonimikkeetAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste