Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Tilitoimiston menestystekijät

Hurtta, Minna; Flinck, Katariina (2012)

 
Avaa tiedosto
Opinnaytetyo_Flinck_Hurtta.pdf (876.1Kt)
Lataukset: 


Hurtta, Minna
Flinck, Katariina
Laurea-ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201205025914
Tiivistelmä
Opinnäytetyömme tarkoitus oli selvittää tilitoimistojen menestystekijät, minkä jälkeen niitä pyrittiin hyödyntämään esimerkkiyrityksen kehittämisessä. Opinnäytetyöllä ei ollut toimeksiantajaa, vaan se tehtiin tulevaisuuttamme ajatellen.

Opinnäytetyön tutkimusongelma oli mitä ovat tilitoimistojen menestystekijät. Tutkimus toteutettiin haastattelemalla alan asiantuntijoita. Menestystekijöiden tutkimisen jälkeen tutkimme yritysostoprosessia, jonka avasimme esimerkkiyrityksen avulla. Lopuksi pyrimme hyödyntämään tutkimustuloksiamme yrityskaupan kohteena olleen esimerkkiyrityksen kehittämisessä.

Työn teoreettinen viitekehys muodostuu menestys-käsitteen avaamisesta sekä tilitoimiston menestyksen erityispiirteistä. Menestys on usein monen asian tai tekijän summa. Menestystekijä taas on yksi niistä tekijöistä, jotka johtavat menestykseen. Tilitoimiston kohdalla menestystekijöitä ovat esimerkiksi palvelutarjonta, asiakastyytyväisyys ja asiantuntemus.

Tutkimuksen perusteella voidaan sanoa, että erikoistuminen, asiakastyytyväisyys, palveluiden kehittäminen, osaamistaso sekä ammattitaito ovat keskeisiä tilitoimiston menestystekijöitä. On kuitenkin muistettava, että erikoistua voi vain jos omaa korkean osaamistason jollakin erikoisalueella.

Yrityksen ostoprosessi on pitkä ja sisältää monta vaihetta. Ostettavaan yritykseen tulisi tutustua ja Due Diligence -tarkastus tehdä mahdollisimman tarkkaan. On monta tapaa määritellä yrityskaupan ostokohteen arvo, mutta substanssi- ja tuottoarvot ovat pk-yrityksen kohdalla käyttökelpoisimmat.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste