Ideasta liiketoiminnaksi
Järvinen, Emil (2012)
Järvinen, Emil
Lahden ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201205025783
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201205025783
Tiivistelmä
Opinnäytetyö käsittelee yritysten tuotteiden elinkaarta ja sitä kuinka mediatekniikkaa voidaan hyödyntää niin jokapäiväisessä toiminnassa, kuin eri osa-aluessakin. Työ lähtee etenemään idean synnystä ja lopulta päädytään markkinointiin ja yrityksen operatiiviseen toimintaan.
Tarkoituksena on antaa lukijalle silmäys siitä, mitä mediatekniikka on ja miten sitä voidaan hyödyntää käytännössä. Kaikkia mediatekniikan hyödyntämismahdollisuuksia ei kuitenkaan ole esitelty, vaan työssä on keskitytty pääasiassa liiketoiminnallisiin hyötyihin. Liiketoiminnallisia hyötyjä ovat monet tuotteen suunnitteluut, kehittämiseen ja tekniseen toteuttamiseen liittyvät metodit.
Työssä esitellään myös toteutettu projekti, joissa hyödynnettiin mediatekniikan tuomia apuja niin tuotesuunnittelun, tuotteistamisen ja markkinoinnin osalta.
Tarkoituksena on antaa lukijalle silmäys siitä, mitä mediatekniikka on ja miten sitä voidaan hyödyntää käytännössä. Kaikkia mediatekniikan hyödyntämismahdollisuuksia ei kuitenkaan ole esitelty, vaan työssä on keskitytty pääasiassa liiketoiminnallisiin hyötyihin. Liiketoiminnallisia hyötyjä ovat monet tuotteen suunnitteluut, kehittämiseen ja tekniseen toteuttamiseen liittyvät metodit.
Työssä esitellään myös toteutettu projekti, joissa hyödynnettiin mediatekniikan tuomia apuja niin tuotesuunnittelun, tuotteistamisen ja markkinoinnin osalta.