Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Auto-Berner - Kohti asiakassuuntautunutta oppivaa organisaatiota

Skippari, Kyösti (2009)

 
Avaa tiedosto
VALMIS OPN painoa varten 14.9 2009.pdf (487.2Kt)
Lataukset: 


Skippari, Kyösti
Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
2009
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-200909144503
Tiivistelmä
Kehityskeskustelu, oppiva organisaatio ja dialogi ovat termejä, jotka herättävät useimmissa kuulijoissa jonkinlaisia mielikuvia. Nämä kolme käsitettä ovat hyvin tärkeitä puhuttaessa organisaation menestymisestä. Organisaatio koostuu ihmisistä – oppijoista. Ihmisiä täytyy kuunnella ja heidän mielipiteitään täytyy kunnioittaa. Tähän tarvitaan esimies-alaiskeskustelua, jota kutsutaan kehityskeskusteluksi. Jotta kehityskeskustelu toimisi, tarvitaan keinoja, jotka mahdollistavat tämän vuoropuhelun laadun ihmisten kesken.

Dialogi on keskeinen keino kehityskeskustelun toteuttamiseen. Tässä työssä selvitetään organisaation valmiutta oppivan organisaation malliin. Kyselyn perusteella pyrittiin hakemaan tietoa, miten organisaation henkilöt saataisiin sitoutumaan organisaation tavoitteisiin entistä paremmin. Tutkimuskohteena tässä työssä on Auto-Berner Kouvola.

Tutkimus on toteutettu automyyjille tehdyn kyselyn perusteella. Vastaajia oli seitsemän kappaletta. Vaikka vastaajien lukumäärä on pieni, vastausprosentti on kuitenkin täydet sata eli kaikki myyjät ovat vastanneet kyselyyn.

Tärkeyttä mitattaessa merkittävimmäksi asiaksi koettiin tutkimuksessa tieto siitä millainen on esimiehen tapa toimia ja hoitaa asioita toiseksi merkittävimmäksi, onko esi-miehellä selkeä näkemys asioistani työpaikalla, ja kolmanneksi, onko työntekijöillä selkeä käsitys yhteisistä tavoitteista ja siitä, miten niihin voisi sitoutua. Tyytyväisyyttä mitattaessa merkittäviksi asioiksi koettiin sitoutuminen yhteisiin tavoitteisiin ja palautteen saaminen tavoitteiden saavuttamisesta.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste