Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Markkinointiviestintäsuunnitelma Case: Tmi Petra Hankaniemi

Waltari, Jonatan (2009)

 
Avaa tiedosto
Waltari_Jonatan.pdf (767.9Kt)
Lataukset: 


Waltari, Jonatan
Laurea-ammattikorkeakoulu
2009
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-200909154541
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli löytää kohdeyritykselle optimaalisin segmentti jälleenmyyjien joukosta ja laatia kyseiselle segmentille markkinointiviestintäsuunnitelma, jolla kohdeyritys saisi uusia jälleenmyyjiä tuotteilleen.

Tietoperustan aiheina olivat segmentointi ja markkinointiviestintä. Tutkimusotteena oli toiminnallinen opinnäytetyö. Tiedonkeruumenetelmänä käytettiin teemahaastattelua. Opinnäytetyötä varten haastateltiin viittä jälleenmyyjää Suomessa ja opinnäytetyön toimeksiantajaa.

Tehokkaimmat yhteydenotot jälleenmyyjien näkökulmasta olivat persoonallisia ja mielenkiintoa herättäviä. Sähköposti paljastui tehokkaimmaksi kanavaksi yhteydenottoihin. Tärkeintä on tuoda tuote positiivisesti ja visuaalisesti esille, sekä antaa informaatiota tuotteista ja yrityksestä. Markkinatilanne alalla on hyvä ja kasvava tulevaisuudessa.

Tutkimuksen perusteella kohdeyritykselle suositeltiin markkinointistrategiaksi keskitettyä markkinointia. Tehokkaimmiksi markkinointiviestinnän keinoiksi kohdeyritykselle havaittiin mainonta, henkilökohtainen myyntityö ja suhdetoiminta. Optimaalisimmaksi kohdesegmentiksi valikoituivat pienet jälleenmyyjät suomalaisissa kaupungeissa, joilla ei ole muutamaa useampaa toimipistettä.

Tärkeimmät toimenpide-ehdotukset pitivät sisällään yrityksen kotisivujen perustamisen, graafisen materiaalin yhdenmukaistamisen ja sähköpostimainoskampanjan.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste