Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Asiakastyytyväisyyskysely Kouvolan kaupungin yhteispalvelupisteissä

Lintinen-Hietaniemi, Satu (2012)

Avaa tiedosto
lintinen-hietaniemi_satu.pdf (2.102Mt)
Lataukset: 


Lintinen-Hietaniemi, Satu
Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201205086977
Tiivistelmä
Opinnäytetyö käsittelee Kouvolan kaupungin kuuden yhteispalvelun käyttäjien asiakastyytyväisyyttä. Asiakastyytyväisyystutkimuksen tavoitteena oli selvittää Kouvolan alueella vuonna 2009 tapahtuneen kuntaliitoksen myötä syntyneiden kuuden yhteispalvelupisteiden asiakkaiden tyytyväisyyttä yhteispalvelusta saamaansa lähipalveluun ja saada palautetta yhteispalvelupisteiden toiminnan ja palvelun kehittämiseksi entistä enemmän vastaamaan kuntalaisten tarpeita. Yhteispalvelupisteet tarjoavat kuntalaisille oman kaupungin palveluja, julkisen hallinnon: Poliisin ja Kansaeläkelaitoksen avustavia palveluja, sekä tekevät yhteistyötä eri yhteistyökumppaneiden mm. sosiaali- ja terveysjärjestöjen kanssa.

Tehty asiakastyytyväisyystutkimus perustuu kvantitatiiviseen tutkimusmenetelmään, jossa on myös kvalitatiivisen tutkimuksen piirteitä. Tutkimustuloksia esitetään koko-naisvastausmäärinä, prosentteina ja keskiarvoina. Tutkimus suoritettiin lomakekyselynä jokaisessa kuudessa yhteispalvelupisteessä 2.–20.5.2011. Kyselyn avulla tiedusteltiin asiakkaiden mielipiteitä mm. yhteispalvelupisteistä, asiakaspalvelusta, palveluva-likoimasta, palvelutoiminnan tarpeellisuudesta. Kyselyyn vastasi 119 henkilöä. Vastaajista 80,7 prosenttia oli naisia ja 19,3 % miehiä.

Asiakastyytyväisyystutkimuksen perusteella asiakkaat ovat erittäin tyytyväisiä yhteispalvelutoiminnasta ja sitä kautta saatavista lähipalveluista. Hyvä-kiitettävätasoiseksi he luonnehtivat saamaansa asiakaspalvelua. Vastaajat toivovat palveluvalikoiman palveluja kehitettävän monipuolisemmiksi. He pitivät yhteispalvelupisteitä ehdottoman tärkeänä toimintamuotona palvelujen tarjoamisessa ja harvoina paikkoina, joista kuntalaiset saavat hyvän ja asianmukaisen palvelun. Asiakkaat toivoivat tiedottamisen olevan säännöllistä ja jatkuvaa sekä kotiin jaettavaa tiedotetta paikoista ja palveluista. Esille nousi myös lähipalvelun, tasa-arvoisuuden ja yhdenvertaisuuden merkitys palvelujen saannissa taajamissa ja reuna-alueilla.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste