Esihautomotoiminnan markkinointiviestinnän kehittäminen : Esihautomo InnoVilla
Saarela, Jenni (2012)
Saarela, Jenni
Laurea-ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201205076727
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201205076727
Tiivistelmä
Opinnäytetyön toimeksiantajana toimi Laurea Hyvinkään yksikössä toimiva InnoVilla-esihautomo, jonka toiminnan tavoitteena on saada Hyvinkään Laurean opiskelijat kiinnostumaan yrittäjyydestä ja tarjota heille tukea ja neuvoja yrityksen perustamisessa sekä tuoteideoiden kehittämisessä. InnoVillalla ei ollut vielä entuudestaan suunnitelmaa markkinoinnin toimenpiteisiin, joten opinnäytetyön tarkoituksena oli kartoittaa InnoVillan nykytilaa ja suunnitella sen pohjalta InnoVillalle kehittämisehdotuksia markkinointiviestinnän toteuttamiseen.
Tällä hetkellä InnoVillan tunnettuutta Hyvinkään Laureassa halutaan vielä enemmän vahvistaa, joten opinnäytetyön päätavoitteena on selvittää millä markkinointiviestinnän keinoilla InnoVilla tavoittaa opiskelijat ja mitkä markkinointiviestinnän keinot olisivat tehokkaimpia opiskelijaympäristössä.
Opinnäytetyön pääpaino on markkinointiviestinnässä, jonka lisäksi teoriaosiot käsittelevät myös yrittäjyyttä ammattikorkeakouluopinnoissa sekä yrittäjyyteen ohjaamista. Empiirinen osio toteutettiin Hyvinkään Laurean opiskelijoille suunnatulla kyselyllä, jonka avulla selvitettiin kuinka kiinnostuneita opiskelijat ovat yrittäjyydestä ja kuinka hyvin he ovat tietoisia InnoVillan toiminnasta sekä mitä mieltä he ovat InnoVillan viestinnästä ja miten sitä tulisi kehittää.
Opinnäytetyön lopputulokseksi syntyi kehittämisideoita markkinointiviestinnän toteuttamiseen, joiden avulla InnoVilla pystyisi vahvistamaan markkinointiviestintäänsä ja näin ollen toivottavasti myös lisäämään tunnettavuuttaan Hyvinkään Laurean opiskelijoiden keskuudessa.
Tällä hetkellä InnoVillan tunnettuutta Hyvinkään Laureassa halutaan vielä enemmän vahvistaa, joten opinnäytetyön päätavoitteena on selvittää millä markkinointiviestinnän keinoilla InnoVilla tavoittaa opiskelijat ja mitkä markkinointiviestinnän keinot olisivat tehokkaimpia opiskelijaympäristössä.
Opinnäytetyön pääpaino on markkinointiviestinnässä, jonka lisäksi teoriaosiot käsittelevät myös yrittäjyyttä ammattikorkeakouluopinnoissa sekä yrittäjyyteen ohjaamista. Empiirinen osio toteutettiin Hyvinkään Laurean opiskelijoille suunnatulla kyselyllä, jonka avulla selvitettiin kuinka kiinnostuneita opiskelijat ovat yrittäjyydestä ja kuinka hyvin he ovat tietoisia InnoVillan toiminnasta sekä mitä mieltä he ovat InnoVillan viestinnästä ja miten sitä tulisi kehittää.
Opinnäytetyön lopputulokseksi syntyi kehittämisideoita markkinointiviestinnän toteuttamiseen, joiden avulla InnoVilla pystyisi vahvistamaan markkinointiviestintäänsä ja näin ollen toivottavasti myös lisäämään tunnettavuuttaan Hyvinkään Laurean opiskelijoiden keskuudessa.