Vakuutusyhtiön sähköisen uusasiakashankinnan kehittäminen
Rossi, Mia (2021)
Rossi, Mia
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202102222574
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202102222574
Tiivistelmä
Opinnäytetyön toimeksiantaja on LähiTapiola Vellamo Keskinäinen Vakuutusyhtiö. Opinnäytetyön tarkoituksena on tutkia LähiTapiola Vellamon sähköistä uusasiakashankintaa. Tavoitteena on saada selkeä kuva LähiTapiola Vellamon sähköisestä uusasiakashankinnasta, löytää siitä mahdollisia kehityskohteita sekä antaa toimivia kehitys- ja jatkotoimenpide-ehdotuksia.
Teoreettinen viitekehys on kirjoitettu sähköisen uusasiakashankinnan ympärille. Viitekehyksen aiheet käsittelevät sähköiseen uusasiakashankintaan liittyviä aihealueita, muun muassa verkko-markkinointi, markkinointiviestintä ja verkkonäkyvyys.
Tutkimus- ja tiedonhankintamenetelminä käytettiin verkkokyselyä. Kyselyn kohderyhmänä olivat LähiTapiola Vellamossa toimivat myyntiedustajat.
Kyselyn tuloksina saatiin arvokasta tietoa LähiTapiola Vellamon sähköisestä uusasiakashankinnan nykytilasta, jota analysoimalla syntyi jatkotoimenpide-ehdotuksia LähiTapiola Vellamon sähköiseen uusasiakashankinnan prosessiin. Tuloksina syntyi muun muassa kehitysehdotuksia markkinointiin ja myyntiin. Kehitysehdotuksena markkinointiin huomattiin tutkimuksen avulla esimerkiksi lisätarve hakukoneoptimoinnille. Kehitysehdotuksia seuraamalla, on sähköistä uusasiakashankintaa mahdollista vielä kehittää pienillä teoilla.
Teoreettinen viitekehys on kirjoitettu sähköisen uusasiakashankinnan ympärille. Viitekehyksen aiheet käsittelevät sähköiseen uusasiakashankintaan liittyviä aihealueita, muun muassa verkko-markkinointi, markkinointiviestintä ja verkkonäkyvyys.
Tutkimus- ja tiedonhankintamenetelminä käytettiin verkkokyselyä. Kyselyn kohderyhmänä olivat LähiTapiola Vellamossa toimivat myyntiedustajat.
Kyselyn tuloksina saatiin arvokasta tietoa LähiTapiola Vellamon sähköisestä uusasiakashankinnan nykytilasta, jota analysoimalla syntyi jatkotoimenpide-ehdotuksia LähiTapiola Vellamon sähköiseen uusasiakashankinnan prosessiin. Tuloksina syntyi muun muassa kehitysehdotuksia markkinointiin ja myyntiin. Kehitysehdotuksena markkinointiin huomattiin tutkimuksen avulla esimerkiksi lisätarve hakukoneoptimoinnille. Kehitysehdotuksia seuraamalla, on sähköistä uusasiakashankintaa mahdollista vielä kehittää pienillä teoilla.