dc.contributor.author | Vakkala, Petra | |
dc.date.accessioned | 2012-05-10T12:13:26Z | |
dc.date.available | 2012-05-10T12:13:26Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.uri | URN:NBN:fi:amk-201205097112 | |
dc.identifier.uri | http://www.theseus.fi/handle/10024/42911 | |
dc.description.abstract | Tämän opinnäytetyön tavoitteena on luoda palvelualan pienyrittäjälle toimiva markkinointisuunnitelma. Tarkoituksena on tehdä sellainen markkinointisuunnitelman perusrunko, jota yrittäjä pystyy päivittämällä hyödyntämään vuodesta toiseen. Tutkimusongelmana on selvittää, miten luoda palveluyritykselle tunnettuutta ja kasvattaa asiakaskuntaa markkinointia kehittämällä.
Teoriaosuudessa käsitellään markkinoinnin suunnittelua ja palvelujen markkinointia, joiden pohjalta käydään läpi markkinointisuunnitelman vaiheet palvelujen näkökulmasta. Tietoperustana on aiheeseen liittyvä suomen- ja englanninkielinen kirjallisuus.
Empiriaosuus pohjautuu yrittäjän haastatteluihin sekä yrityksen nykyisille asiakkaille toteutettuun asiakastyytyväisyyskyselyyn. Kyselyn tarkoituksena oli selvittää nykyisiltä asiakkailta, mihin he ovat erityisen tyytyväisiä ja mitä tulisi kehittää. Lisäksi selvitettiin, mitä kautta asiakkaat olivat saaneet tietää yrityksestä ja mitä yhteydenpitokanavaa he suosivat.
Kyselyn tuloksista selviää, että vastaajat ovat tyytyväisiä yrityksen palveluihin. Yrittäjän haastattelujen perusteella on selvää, että markkina-alue pysyy ennallaan eikä uusia palveluja kehitetä rajallisten resurssien vuoksi. Markkinointiviestintä nousee tärkeimmäksi kehityskohteeksi, kun tavoitellaan tunnettuuden ja asiakasmäärän kasvua.
Tutkimustyön tuloksena on luotu case-yritykselle markkinointisuunnitelma, jolla pyritään maltilliseen kasvuun. | fi |
dc.description.abstract | The aim of this thesis was to create an effective marketing plan for asmall entrepreneur who operates in the service sector. The study was carried out in cooperation with the case company Kuntovalmennus Anne Vakkala. The research problem is to examine how to create brand awareness and increase customer base by developing marketing.
The theoretical background of the study is presented first. Sources include literary material related to the topic and author’s own observations. The theoretical part of this thesis deals with marketing planning and service marketing. Based on these a framework for the marketing plan of services is created.
The empirical section of this thesis is based on questionnaire survey and the interviews of the entrepreneur. The study surveyed customer satisfaction, customers’ views on what they like the most and what should be improved. The purpose of the survey was also to investigate the best communication channel between the company and its customers.
The results of the survey show that the respondents are satisfied with the services of the company. According to the interviews of the entrepreneur, the market sector will remain unchanged and new services will not be developed due to limited resources. Based on the results of this study, it seems that promotion has to be improved most.
Finally, this thesis resulted in a marketing plan for the case company Kuntovalmennus Anne Vakkala. | en |
dc.language.iso | fin | |
dc.publisher | Lahden ammattikorkeakoulu | |
dc.rights | All rights reserved | |
dc.title | Markkinointisuunnitelma palvelualan pienyrittäjälle : Case: Kuntovalmennus Anne Vakkala | fi |
dc.type.ontasot | fi=AMK-opinnäytetyö|sv=YH-examensarbete|en=Bachelor's thesis| | |
dc.identifier.dscollection | 10024/302 | |
dc.organization | Lahden ammattikorkeakoulu | |
dc.subject.ysa | Kuntovalmennus Anne Vakkala | |
dc.subject.ysa | markkinointi | |
dc.subject.ysa | liiketoimintasuunnitelmat | |
dc.subject.ysa | suunnitelmat | |
dc.subject.ysa | pienyritykset | |
dc.subject.ysa | asiakastyytyväisyys | |
dc.contributor.organization | Lahden ammattikorkeakoulu | |
dc.subject.keyword | markkinointi | |
dc.subject.keyword | markkinointisuunnitelma | |
dc.subject.keyword | palvelujen markkinointi | |
dc.subject.specialization | Markkinointi | |
dc.subject.degreeprogram | fi=Liiketalous, hallinto ja markkinointi|sv=Företagsekonomi, förvaltning och marknadsföring|en=Business Management, Administration and Marketing| | |
dc.subject.discipline | Liiketalouden koulutusohjelma | |