Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Kansainvälisen kaupan maksutavat

Virtanen, Suvi (2012)

 
Avaa tiedosto
Virtanen_Suvi.pdf (477.5Kt)
Lataukset: 


Virtanen, Suvi
Lahden ammattikorkeakoulu
2012
Creative Commons License
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 1.0 Suomi
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201205107430
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö keskittyy kansainvälisessä kaupassa yleisimmin käytettyihin maksutapoihin. Opinnäytetyö on toteutettu yhteiytyössä case-yrityksen X:n kanssa. Työn tarkoituksena on esitellä ja vertailla viittä erilaista ulkomaankaupan maksutapaa. Tavoitteena on myös tutkia case-yrityksen kaupankäyntiä Euroopan Unionin ulkopuolella olevien asiakkaiden kanssa.

Työn teoriaosa keskittyy kansainvälisen kaupan maksutapoihin. Alussa selostetaan lyhyesti yritysten kansainvälistymistä ja kansainvälistä kauppaa yleensä. Case-yrityksen toimiessa Saksassa teoriaosuuteen sisältyy perustietoa toimialueesta.

Työn empiirinen osa tarkastelee case-yrityksen kaupankäyntiä Euroopan Unionin ulkopuolella olevien kauppakumppaneiden kanssa. Empiirisessä osassa on tutkittu ja vertailtu keskenään kauppoja kolmesta eri maanosasta tulevien asiakkaiden kanssa. Tutkimusaineisto koostuu toteutuneisiin kauppoihin liittyvistä asiakirjoista. Tutkimus on toteutettu kvalitatiivisena tutkimuksena.

Tutkimustuloksen osoittavat, että Euroopan Unionin ulkopuolella olevat kauppakumppanit tulevat kahdeksasta eri maasta, joista puolet sijaitsee Aasiassa. Case-yritys käyttää monipuolisesti erilaisia maksutapoja ja kauppojen rahallisella arvolla on yllättävän pieni vaikutus maksutavan valintaan. Suurin vaikutus on asiakassuhteen pituudella. Työn tuloksia voidaan hyödyntää keskitymällä tulevaisuudessa aktiivisimpiin ja tuottavimpiin asiakassuhteisiin.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste