Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Branding and Visual Identity. Case: Kikerigu

Jansone, Ivanda (2012)

 
Avaa tiedosto
Jansone_Ivanda.pdf (8.911Mt)
Lataukset: 


Jansone, Ivanda
Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201205168588
Tiivistelmä
This paper is about branding a company and creating a consistent brand image. The purpose of this thesis is to provide a course of actions and reference material on how to create a brand, visual identity, and products for a new sustainable clothing com- pany. Thus it can be described most accurately as a development project and is de- signed as a case study.
The aim throughout this thesis is to reflect the company's values in its visual identity and products, to enhance the strength of the brand's consistency. The choice of ma- terial, and production and printing techniques is intended to support the company's values and strengthen the identity of the brand.
Quantitative research about customers’ behaviour and ethics when purchasing cloth- ing was conducted. The purpose of quantitative research is to seek explanations and predictions that can be generalized. Realistic evaluation is used as a part of the design process which utilizes the comparison of data from qualitative materials produced as the outcome of extensive experiments with colours, types, shapes, graphic elements, materials, and prints.
The study revealed the factors that needed to be considered for the design process. The concept laid emphasis on the brand's collateral, identity guidelines, and samples of clothing. Further development of the brand will focus on the products, a clothing line and print designs.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste