Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Karelia-ammattikorkeakoulu (Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu)
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Karelia-ammattikorkeakoulu (Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu)
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

TERVEYDENHUOLLON SÄHKÖINEN ASIOINTI - Käyttöönottopilotti Joensuun terveyskeskuksessa

Issakainen, Mika (2012)

 
Avaa tiedosto
Issakainen_Mika.pdf (1.872Mt)
Lataukset: 


Issakainen, Mika
Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201205249699
Tiivistelmä
Tervydenhuollon sähköinen asiointi on ajankohtainen asia Suomessa. Erilaisia käyttöönottoprojekteja on tehty eri puolella Suomea. Tämän tutkimuksen tarkoitus oli selvittää käyttöönottopilotissa asiakkaiden kokemuksia palvelun käytettävyydestä, kuinka uusi palvelumuoto tuki asiakkaan omahoitoa, millaisia terveydenhuollon sähköisiä palveluja asiakkaat toivovat tulevaisuudessa olevan sekä mitä organisaatiossa tapahtuu käyttöönoton yhteydessä.

Tutkimus toteutettiin tapaustutkimuksena kvalitatiivisella tutkimusmenetelmällä. Aineisto kerättiin teemahaastattelulla tammikuussa 2012 ja havainnoimalla loppuvuodesta 2011 ja alkuvuodesta 2012. Haastatteluun osallistui seitsemän pilottiasiakasta Joensuun terveyskeskuksesta. Organisaatioista pilotissa olivat mukana Joensuun terveyskeskus, Pohjois-Karjalan tietotekniikkakeskus Oy ja Mediconsult Oy.

Aineisto analysoitiin luokittelemalla ja pelkistämällä aineistosta nousevat yhteiset tekijät. Tutkimustulosten mukaan asiakkaat, joilla uusi palvelu toimi moitteettomasti, olivat tyytyväisiä palveluun. Asiakkaiden tietotekninen osaaminen oli riittävää palvelun käyttöön. Joitakin parannuksia kaivattiin palvelun käytettävyyteen. Muutosta omahoidossa ei tapahtunut kenellekään haastateltavista. Kaikki haastateltavat olisivat halukkaita käyttämään terveydenhuollon sähköisiä palveluja tulevaisuudessa. Organisaatiotasolla käyttöönotossa on varmistettava tietojen näkyminen asiakkaalle, ja varauduttava palvelun kehittämiseen.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste