Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Midsummer Bridge Finlandia Open -tapahtuman markkinoinnin suunnittelu ja toteutus

Björkell, Pia (2012)

 
Avaa tiedosto
Bjorkell_Pia.pdf (1.798Mt)
Lataukset: 


Björkell, Pia
Laurea-ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201205259823
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön aiheena on rakentaa toimiva ja menestyksekäs markkinointisuunnitelma Midsummer Bridge Finlandia Open -tapahtumalle. Midsummer Bridge Finlandia Open -tapahtuma pidetään kesäkuussa 2012 Majatalo Onnelassa Tuusulassa. Midsummer Bridge Finlandia Open -tapahtuma on ensimmäistä kertaa Suomessa järjestettävä tasokas ja kokonaisvaltainen bridgetapahtuma, johon odotetaan noin 200 osallistujaa ympäri Euroopan. Tässä opinnäytetyössä käsitellään myös markkinoinnin toteutusta tapahtumassa.

Tämän opinnäytetyön toimeksiantajana oli Majatalo Onnelan johtaja Martti Meronen ja taustajoukkoihin kuuluvat myös projektisihteeri Virpi Von Gruenewaldt sekä Suomen bridgeliiton puheenjohtaja Jarmo Laakso. Lisäksi tapahtuman järjestämisessä on mukana monia muita henkilöitä. Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli tehdä tapahtuman markkinoinnista mahdollisimman kannattavaa ja toimivaa sekä saada markkinoinnin avulla konkreettista hyötyä tapahtumalle. Tällä markkinointisuunnitelmalla luodaan Midsummer Bridge Finlandia Open -tapahtumalle nimeä ja tunnettavuutta ja tavoitellaan ulkomaalaisia ja kotimaisia pelaajia tapahtumaan. Tapahtuman taustajoukot ovat innokkaita bridgenpelaajia, jotka halusivat toteuttaa pitkäaikaisen haaveensa tasokkaan ja laadukkaan bridgekilpailun järjestämisestä Suomessa. Tästä haaveesta syntyi ajatus Midsummer Bridge Finlandia Open -tapahtumasta Majatalo Onnelan upeassa ympäristössä Tuusulassa keskellä parhainta Suomen kesää.

Tämän opinnäytetyön aluksi esitellään kohteena oleva tapahtuma ja taustaorganisaatio. Tämän jälkeen siirrytään teoreettiseen viitekehykseen ja keskeisiin käsitteisiin. Keskeisiä käsitteitä tässä opinnäytetyössä ovat markkinointi, markkinoinnin suunnittelu ja markkinointisuunnitelman rakenne sekä tapahtuman järjestäminen. Opinnäytetyön rakenne pitää sisällään teoreettisen osuuden, jossa käsitellään varsinainen markkinointisuunnitelma kohta kohdalta. Varsinainen käyttöön tarkoitettu markkinointisuunnitelma Midsummer Bridge Finlandia Open -tapahtumalle on opinnäytetyön lopussa liitteenä.

Tämän opinnäytetyön keskeiset menetelmälliset ratkaisut ovat brainstorming ja ideointi. Markkinointisuunnitelmaa tehdessä keskeisintä on ideoida ja käyttää luovuutta. Ideointimenetelmien keskeiset tulokset ovat löydettävissä markkinointisuunnitelmasta, johon on koottu kaikki markkinointitoimenpiteet ja markkinointikeinot, joita markkinoinnissa on käytetty. Näitä toimenpiteitä ideoidessa on käytetty menetelmänä myös toimintaympäristöanalyysia, sekä markkina-analyysia. Tapahtuman järjestäjien toiveena on ollut, että tapahtuma on mahdollista järjestää myös tulevina vuosina. Tätä markkinointisuunnitelmaa on mahdollista käyttää esimerkkinä ja ohjenuorana seuraavina vuosina, kun tapahtumaa järjestetään. Tämän markkinointisuunnitelman pohjalta seuraavien vuosien markkinointia voidaan parantaa ja tehostaa tarpeiden mukaan.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste