Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Markkinointiviestintä ja palvelun lanseeraus. Case: Advanced Future Oy

Mönkkönen, Atte; Väisänen, Olli (2012)

Avaa tiedosto
Monkkonen_Atte_ja_Vaisanen_Olli.pdf (705.1Kt)
Lataukset: 


Mönkkönen, Atte
Väisänen, Olli
Laurea-ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201205249642
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena on esitellä erilaisia markkinointiviestinnän keinoja ja antaa tukea myynnin aloittamiseksi perusteilla olevalle konsultointiyritykselle. Opinnäytetyössä pyrimme selvittämään yrityksen valitsemasta kohderyhmästä erillisiä segmenttejä, joihin yrityksen kannattaisi keskittyä liiketoimintansa alussa. Yrityksen vahvan brändin rakentaminen on hyvä aloittaa jo sen perustamisvaiheessa, joten mietimme opinnäytetyössämme mitkä asiat vaikuttavat palvelun brändin kehittymiseen. Lisäksi olemme tehneet opinnäytetyöhömme oman ehdotuksemme palvelun lanseerauksen toteuttamisesta.

Toimeksiantajana opinnäytetyössämme on perusteilla oleva konsultointiyritys, jonka kohde-ryhmään kuuluvat koulutusta järjestävät ja heidän läheisyydessään toimivat organisaatiot sekä eri kolmannen sektorin toimijat kuten järjestöt ja yhdistykset. Lisäksi yritys tarjoaa palveluitaan yksityisille henkilöille. Toimeksiantaja yritys on aloittamassa liiketoimintaansa vuoden 2012 aikana ja aluksi yrityksen resurssit markkinointiin ovat erittäin pienet. Tiedot yrityksestä ja sen toiminnasta saimme haastattelemalla yrityksen perustajajäseniä.

Opinnäytetyötämme varten etsimme teoriaa, joka käsittelee palvelun markkinointia, palvelun lanseerausprosessia, kohderyhmän segmentointia, yrityksen brändäystä sekä palvelun myyntiä.

Toimeksiannon yhteydessä yritys halusi, että tutustumme heidän valitsemaansa kohderyhmään ja selvitämme siitä perustietoja. Jaoimme yrityksen kohderyhmän pienempiin segmentteihin ja selvitimme niistä erilaisia tietoja. Näiden tietojen ja yrityksen konsulttien koulutustaustojen perusteella teimme päätöksen mihin segmenttiin yrityksen kannattaa keskittyä liiketoiminnan alussa.

Opinnäytetyössämme ehdotamme yritykselle erilaisia markkinointiviestinnän keinoja, joita se voi hyödyntää liiketoimintansa alussa. Yrityksen on tarkoitus lanseerata palvelu markkinoille pienin resurssein, joten tämä on otettu huomioon ehdotuksissamme. Olemme myös miettineet mitkä asiat vaikuttavat yrityksestä syntyvään mielikuvaan, jonka avulla yritys rakentaa palvelulleen vahvan brändin. Keräsimme opinnäytetyössämme kattavan asiakasrekisterin yrityksen kahdesta eri segmentistä, jonka avulla on helppo käynnistää palvelun myynti. Jatkossa yritys voi käyttää kyseistä asiakasrekisteriä liiketoimintansa tukena.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste