Markkinointisuunnitelma Koulutintti Oy:lle
Hartikainen, Kristina (2012)
Hartikainen, Kristina
Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012060111255
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012060111255
Tiivistelmä
KYMENLAAKSON AMMATTIKORKEAKOULU
Kansainvälisen kaupan koulutusohjelma
HARTIKAINEN, KRISTINA Markkinointisuunnitelma Koulutintti Oy
Opinnäytetyö 38 sivua
Ohjaaja Soili Lehto-Kylmänen
Toimeksiantaja Koulutintti Oy
Huhtikuu 2012
Avainsanat maaseutumatkailu, markkinointisuunnitelma, maaseutumat-kailun markkinointi, markkinoinnin kilpailukeinot
Opinnäytetyö koostuu kahdesta osasta. Ensimmäinen, teoreettinen osa keskittyy maaseu-tumatkailun markkinointiin, markkinointisuunnitelmaan ja niiden keskeisimpiin käsittei-siin. Toisessa, toiminnallisessa osassa käsitellään Koulutintti Oy:n tulevaa markkinointi-suunnitelmaa.
Markkinointisuunnitelman tavoitteena on herättää asiakkaiden kiinnostus Koulutintti Oy:tä kohtaan, saada lisää näkyvyyttä maaseutumatkailuyrityksenä ja tämän kautta saa-vuttaa toimivampi liiketoiminta, joka mahdollisesti myös nostaisi liikevaihtoa. Markki-nointisuunnitelman tavoitteena on myös saada lisää venäläisiä ja ulkomaalaisia asiakkaita yritykselle. Markkinointisuunnitelmassa käsitellään yrityksen pääkohderyhmät, palvelut, markkinointikanavat, kehitysideat, vuosisuunnitelma, kilpailukeinot sekä tuloksien seu-ranta. Markkinointisuunnitelman laatimiseen on käytetty hyväksi alan lehtiä, markkinoin-tikirjallisuutta, alan Internet-sivuja sekä muuta aiheeseen liittyvää kirjallisuutta.
Kansainvälisen kaupan koulutusohjelma
HARTIKAINEN, KRISTINA Markkinointisuunnitelma Koulutintti Oy
Opinnäytetyö 38 sivua
Ohjaaja Soili Lehto-Kylmänen
Toimeksiantaja Koulutintti Oy
Huhtikuu 2012
Avainsanat maaseutumatkailu, markkinointisuunnitelma, maaseutumat-kailun markkinointi, markkinoinnin kilpailukeinot
Opinnäytetyö koostuu kahdesta osasta. Ensimmäinen, teoreettinen osa keskittyy maaseu-tumatkailun markkinointiin, markkinointisuunnitelmaan ja niiden keskeisimpiin käsittei-siin. Toisessa, toiminnallisessa osassa käsitellään Koulutintti Oy:n tulevaa markkinointi-suunnitelmaa.
Markkinointisuunnitelman tavoitteena on herättää asiakkaiden kiinnostus Koulutintti Oy:tä kohtaan, saada lisää näkyvyyttä maaseutumatkailuyrityksenä ja tämän kautta saa-vuttaa toimivampi liiketoiminta, joka mahdollisesti myös nostaisi liikevaihtoa. Markki-nointisuunnitelman tavoitteena on myös saada lisää venäläisiä ja ulkomaalaisia asiakkaita yritykselle. Markkinointisuunnitelmassa käsitellään yrityksen pääkohderyhmät, palvelut, markkinointikanavat, kehitysideat, vuosisuunnitelma, kilpailukeinot sekä tuloksien seu-ranta. Markkinointisuunnitelman laatimiseen on käytetty hyväksi alan lehtiä, markkinoin-tikirjallisuutta, alan Internet-sivuja sekä muuta aiheeseen liittyvää kirjallisuutta.