Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Kunnallisten palveluiden sähköistäminen: esimerkkinä Lohjan perusturvakeskus

Kilpiniemi, Tuomas (2012)

 
Avaa tiedosto
Opinnaytetyo_Tuomas_Kilpiniemi.pdf (971.3Kt)
Lataukset: 


Kilpiniemi, Tuomas
Laurea-ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012052910549
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on selvittää Lohjan kaupungin sosiaali- ja terveyspalveluiden tarpeita ja mahdollisuuksia palveluiden sähköistämiseen. Työn tavoitteena on selvittää, miten sähköisiä palveluja voidaan kehittää Lohjan perusturvakeskuksen eräillä tulosalueilla ja yksiköissä. Tarkasteltaviksi kohteiksi valikoituivat erityispalvelut, sosiaalipalvelut, avoterveyspalvelut ja suunterveyden palvelut.

Tutkimus toteutettiin tapaustutkimuksena. Tietoa hankittiin teemahaastattelujen avulla. Haastateltavat olivat perusturvakeskuksen tulosalueiden henkilöstöä. Haastateltavat edustivat moniammatillista joukkoa ja eri organisaatiotasoja.

Pääosa kehitysehdotuksista kohdistui asiakkaiden tai potilaiden sekä perusturvakeskuksen väliseen viestintään ja ajanvarausten helpottamiseen. Pitkän aikavälin muutoksista odotettiin sosiaali- ja terveydenhuollon uusien tietojärjestelmien hankintaa. Uusissa tietojärjestelmissä korostuivat tiedon rakenteellisuus jota voidaan hyödyntää tiedon hallinnassa ja integroidut ominaisuudet joita tukemaan asiakaskohtaamisia.

Tuloksista erottui ajallisesti kolme luokkaa: välittömästi toteutettavat muutokset, lähitulevaisuudessa toteutettavat muutokset ja pitkän aikavälin toteutettavat muutokset.

Tuloksia voidaan hyödyntää sähköistettävien palvelujen hankinnassa ja kehittämisessä. Palvelujen hankintanäkökulmasta tulosten avulla voidaan sopivia palveluja löytää markkinoilta ja valmistella kilpailutusta. Kehittämiseen tulokset tekevät näkyviksi asiantuntijoiden näkemyksiä siitä, mitä sähköisiä palveluja tarvitaan ja miten ne tulisi ottaa käyttöön perusturvakeskuksen toiminnassa.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste