• Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Kauneudenhoitoalan koulutusohjelma
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Kauneudenhoitoalan koulutusohjelma
  • Näytä viite

Hiusalan liiketoimintasuunnitelma Äänekoskelle – Tukkumyymälä & Parturi-kampaamo

Skott, Katja; Toivanen, Taru (2012)

 
 
Tweet Tiedostoon pääsyä rajoitettu
 
Tiedostoon pääsyä rajoitettu
Avaa tiedosto
Hiusalan liiketoimitasuunnitelma Aanekoskelle - Tukkumyymala ja Parturi-kampaamo.pdf (955.9Kt)
Lataukset: 


Skott, Katja
Toivanen, Taru
Laurea-ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
http://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012052810367
Tiivistelmä
Opinnäytetyö esittelee kauneudenhoitoalan liiketoimintasuunnitelman, johon kuuluu sekä parturi-kampaamo että hiusalan tukkuliike. Yritys tulee sijaitsemaan Keski-Suomessa Äänekoskella. Yritys työllistää kaksi yrittäjää ja parturi-kampaamopuolella aluksi yhden vuokratuoliyrittäjän. Uudenlainen liikeidea tarjoaa paikkakunnalle palveluja, joita siellä ei entuudestaan ole. Ainutlaatuisuutemme vuoksi menestymismahdollisuudet ovat hyvät.

Teoreettisessa viitekehyksessä käsitellään yrityksen perustamiseen liittyvää taloushallinnon eri osa-alueita. Viitekehyksessä esitellään yritysmuodot, yrittäjän ja yrityksen vakuutuksia, sekä budjetointiin liittyviä perustamislaskelmia ja käsitteitä. Teoriaosuudessa käy ilmi myös aloittavan yrityksen eri rahoitusvaihtoehtoja ja keinoja talouden suunnitteluun.

Opinnäytetyön empiirisessä osuudessa selvitetään tukkumyymälän kysyntä Äänekoskella kvantitatiivisen kyselytutkimuksen avulla. Saatujen tulosten perusteella hiusalan tukkuyritykselle on kysyntää paikkakunnalla. Tutkimustulokset ovat pohjana tukkumyymälän toiminnalle ja palvelu- sekä tuotevalikoimalle.

Liiketoimintasuunnitelma sisältää yrityksen markkinointianalyysin ja -keinot, kohderyhmät, tuotevalikoiman ja palvelut sekä kuvauksen toimitiloista. Yrityksen toimintaa tarkastellaan sekä parturi-kampaamon että hiusalan tukkuliikkeen osalta yhdessä ja erikseen. Liiketoimintasuunnitelma on tehty realistisin tavoittein ja liikeidean toimivuutta on tarkasteltu myös budjetointiin liittyvien taulukoiden avulla.

Liiketoimintasuunnitelmaan kuuluvien laskelmien ja tutkimustulosten perustella yritys on kannattavaa perustaa niin kysynnän kuin taloudellisen menestymisen vuoksi. Yritys on mahdollista myös rahoittaa tulevaisuudessa, joten liiketoimintasuunnitelman voi toteuttaa käytännössä.
 
Kokoelmat
  • Kauneudenhoitoalan koulutusohjelma
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus