Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Sissimarkkinointikampanjan toimivuus ja tehokkuus - Case Fysioline Fressi Oy

Savolainen, Satu; Valkovuori, Anna (2012)

 
Avaa tiedosto
Savolainen_Satu_Valkovuori_Anna.pdf (1.230Mt)
Lataukset: 


Savolainen, Satu
Valkovuori, Anna
Laurea-ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012060511621
Tiivistelmä
Fysioline Fressi Oy tarjoaa kokonaisvaltaisia liikunta- sekä hyvinvointipalveluja yksityis- sekä yrityspuolen asiakkaille. Yritys hyödyntää tällä hetkellä perinteisen markkinoinnin keinoja, jotka tuovat perusnäkyvyyttä yritykselle ja ovat tärkeässä roolissa asiakkuuksien hankinnassa. Sissimarkkinointia halutaan ottaa yhä enemmän osaksi kokonaismarkkinointia, koska se voi parhaimmillaan olla kustannuksiltaan ja toimivuudeltaan tehokkaampaa kuin perinteinen markkinointi.

Tässä tutkimuksessa tarkoituksena oli antaa yritykselle jatkotoimenpiteitä varten ehdotus siitä, kannattaako sissimarkkinointia ottaa osaksi yrityksen muuta markkinointia. Tavoitteena oli suunnitella ja toteuttaa sissimarkkinointikampanja, jonka tulosten pohjalta voitiin arvioida sen toimivuutta ja kannattavuutta. Sissimarkkinointikampanjaa verrattiin aikaisemmin, perinteisen markkinoinnin keinoin, toteutettuun kampanjaan. Lisäksi tavoitteena oli myös selvittää, minkälaista markkinointi on Fysioline Fressissä tällä hetkellä ja antaa yritykselle kehitysehdotuksia koskien markkinointia. Kolmen tutkimuksessa osallisena olleiden pääkaupunkiseudun Fressien sisäisiä heikkouksia ja vahvuuksia sekä ulkoisia mahdollisuuksia ja uhkia arvioitiin myös.

Lähestymistavaksi valittiin kvantitatiivinen tutkimusote, koska se palveli tutkimusongelmaa parhaiten. Ennen kampanjan ja varsinaisen tutkimuksen toteutusta haastateltiin kohdeyrityksen markkinointipäällikköä. Haastattelussa käytiin läpi aikaisempia markkinointitoimenpiteitä ja mahdollisia aikaisemmin käytettyjä mittareita. Lisäksi haastattelun edetessä ideoitiin tulevaa kampanjaa ja käytiin läpi yrityksen rajoja ja toiveita kampanjalle.

Toteutettu sissimarkkinointikampanja toimi parhaiten Espoonlahden Fressin kohdalla. Espoonlahden K-Supermarketin flyerin saaneista asiakkaista 50 % jätti omat yhteystietonsa internetsivuille. Saatuja yhteydenottopyyntöjä tuli kaikille kolmelle keskukselle eniten naisilta. Sissimarkkinointikampanja oli myös kokonaiskustannuksiltaan halvempi kuin vertailtava kampanja; myös kampanjassa käytetty työpanoksen määrä oli pienempi kuin vertailtavassa kampanjassa.

Fressin tulee ottaa sissimarkkinointi osaksi muuta markkinointia jättämättä kuitenkaan pois perinteisiä markkinointitoimenpiteitä. Fressissä eri markkinointikeinoja mitataan ja markkinointiviestiä kohdennetaan tietylle kohderyhmälle vähän. Huolellisella mittaamisella saadaan arvokasta tietoa eri kampanjoiden ja keinojen onnistumisista sekä niiden avulla saavutetuista asiakkaiden ja asiakkuuksien määristä. Lisäksi kaikki tehtävät markkinointitoimenpiteet tulee kohdistaa mahdollisimman tarkasti tietyille asiakasryhmille. Mitä tarkemmin kohderyhmä on määritelty, sitä henkilökohtaisempaa ja paremmin asiakkaan tunteisiin vetoavaa markkinointi on.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste