Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Kannattiko pop-up-myymälän perustaminen? – Case Yritys X

Määttä, Sanna; Lehtonen, Mia (2012)

 
Avaa tiedosto
Lehtonen_Mia Maatta_Sanna.pdf (784.2Kt)
Lataukset: 


Määttä, Sanna
Lehtonen, Mia
Laurea-ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012053010782
Tiivistelmä
Kannattiko pop-up-myymälän perustaminen? – Case Yritys X

Opinnäytetyömme toimeksiantajana oli Yritys X, joka toimii elintarvikkeiden maahantuojana ja tukkumyyjänä. Yritys X:n tuotevalikoimaan kuuluu laadukkaita elintarvikkeita sekä päivit-täiskosmetiikkaa. Yritys X myy tuotteita myös suoraan kuluttajille verkkokaupassa. Yritys X perusti pop-up-kaupan joulukuussa 2011. Opinnäytetyömme tarkoituksena oli selvittää Yritys X:lle, kannattiko pop-up-kauppa kannattavuuslaskelmien avulla.

Teoriaosuudessa selvitimme kannattavuuden ja kannattavuuslaskelmiin liittyvät periaatteet ja käsitteet. Opinnäytetyössä käsittelimme tuloslaskelmaa, kassavirtalaskelmaa, rahoituslaskelmaa ja katetuottolaskelmaa perustuen pop-up-kaupan myyntiin ja kuluihin. Teoriaosuudessa esittelimme kaupan alaa yleisesti vuosina 2009–2011 sekä pop-up-myymisen konseptia. Empiirisen osan tarkoituksena oli tehdä kannattavuuslaskelmat kaupan luvuista ja analysoida laskelmat kannattavuuslaskennan teoriaa hyödyntäen. Analysoinnin tarkoituksena oli selvittää pop-up-kaupan kulujen jakautuminen sekä myynneistä syntynyt katetuotto.

Laskelmamme osoittavat, että pop-up-kauppa ei ollut kannattava Yritys X:lle. Laskelmiemme mukaan kaupan kulut olivat hallinnassa, mutta myynti jäi alle odotusten, joten pop-up-kaupan tulos oli negatiivinen. Annoimme Yritys X:lle neuvoja tuloksen parantamiseen. Ehdottamamme toimenpiteet koskivat pop-up-kaupan paikkavalintaa, pop-up-projektin markkinointia sekä myynnin edistämistä.

Laskelmamme osoittavat, että pop-up-kauppa ei ollut kannattava Yritys X:lle. Laskelmiemme mukaan kaupan kulut olivat hallinnassa, mutta myynti jäi alle odotusten, joten pop-up-kaupan tulos oli negatiivinen. Annoimme Yritys X:lle neuvoja tuloksen parantamiseen. Ehdottamamme toimenpiteet koskivat pop-up-kaupan paikkavalintaa, pop-up-projektin markkinointia sekä myynnin edistämistä.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste