Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Pohjustusmarkkinoinnin ratkaisut tietylle kohderyhmälle - case: Promentor What’s On? - digitaalinen oppimateriaali

Ahola, Soile (2009)

 
Avaa tiedosto
Soile Ahola.pdf (4.851Mt)
Lataukset: 


Ahola, Soile
Laurea-ammattikorkeakoulu
2009
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-200911035268
Tiivistelmä
Pohjustusmarkkinoinnin ratkaisut tietylle kohderyhmälle
Case: Promentor What’s On? - digitaalinen oppimateriaali

Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli kartoittaa, millä pohjustusviestinnän keinoilla Promentor Web What’s On? – verbikurssi tulisi markkinoida peruskoulun ala-asteiden englanninopettajille. Tarkoituksena oli myös selvittää, kuka tai ketkä tekevät ostopäätöksen oppimateriaaleista peruskoulun ala-asteilla sekä kuinka halukkaita ala-asteiden englanninopettajat ovat käyttämään What’s On? – verbikurssia opetuksessa. Opinnäytetyössä selvitettiin myös ala-asteiden englanninopettajien yleistä suhtautumista digitaalisiin oppimateriaaleihin sekä heidän mielipiteitään What’s On? – verbikurssin ominaisuuksista ja toiminnallisuuksista.

Opinnäytetyön teoriaosuudessa käsiteltiin markkinointiviestintää ja sen kautta avattiin pohjustusviestintää ja sen käsitteitä. Teoreettinen viitekehys käsitteli markkinointiviestintää ensin yleisellä tasolla, minkä jälkeen syvennyttiin business-to-business-markkinointiviestintään ja pohjustusviestintään sekä sen keinoihin business-to-business-markkinoilla. Jotta teoriaosuus muodostaisi kattavan kokonaisuuden markkinointiviestinnästä, on teoriaosuuden lopussa avattu vielä kaupankäynti- ja asiakassuhdeviestinnän teoriaa.

Opinnäytetyöhön kuuluva tutkimus toteutettiin semistrukturoidulla e-lomakekyselyllä sekä henkilökohtaisella haastattelulla. Tutkimus toteutettiin touko-kesäkuussa 2009. E-lomakekysely lähetettiin 112 pääkaupunkiseudun ala-asteelle ja vastauksia saatiin 22 kappaletta. Kyselyn lisäksi haastateltiin yhtä vantaalaisessa ala-asteessa opettavaa englanninopettajaa. Tutkimuksen vastaukset analysoitiin SPSS- ja Excel-ohjelmien avulla.

Tutkimuksen tulosten perusteella saatiin hyödyllistä tietoa case-yritykselle. Tulosten perusteella todettiin, että tutkimuksen kohteena ollut digitaalinen verbikurssi ei ollut opettajille entuudestaan kovin tuttu. Tämän vuoksi case-yritykselle suositeltiin tutkimuksen tulosten mukaisia pohjustusviestinnän keinoja, joista suosituimmiksi paljastuivat perinteinen postitus, tapahtumamarkkinointi sekä Internet. Tutkimuksen perusteella selvisi myös tuotekehityksen kannalta oleellisia seikkoja, joten myös niistä tehtiin case-yritykselle suosituksia, vaikka se ei ollutkaan opinnäytetyön alkuperäinen tarkoitus.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste