Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Saimaan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Saimaan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Hei, me mennään elokuviin! : Asiakasvirtaa viestinnän keinoin - Bio Vuoksi

Kostamo, Mirka (2012)

 
Avaa tiedosto
Mirka_Kostamo.pdf (1.538Mt)
Lataukset: 


Kostamo, Mirka
Saimaan ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201205117804
Tiivistelmä
Elokuvateatteri Bio Vuoksen toimeksiannosta toteutettiin opinnäytetyönä maalis-huhtikuussa 2012 tutkimus elokuvateatterin asiakkaiden keskuudessa. Tarkoituksena oli selvittää Bio Vuoksen viestinnän näkyvyyttä sekä menekinedistämisen toimenpiteiden vastaanottoa. Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on auttaa Bio Vuoksea sekä viestinnän että uusien toimintaideoiden kehittämisessä myynnin lisäämiseksi. Asiakaskyselyn lisäksi opinnäytetyön tekijä havannoi empiirisesti elokuvateatteritoimintaa lisäideoita ja kehitystoimenpiteitä varten.
Teoreettisen viitekehyksen muodostavat suomalaisen elokuvayleisön käyttäytyminen sekä viestinnän merkitys asiakkaiden huomion herättämisessä ja tätä kautta asiakasmäärien lisäämisessä. Tutkimuksen avulla haettiin vastauksia kysymyksiin: Mikä saa ihmiset tulemaan elokuviin, sekä miten saadaan ihmiset tulemaan elokuviin.
Varsinainen tutkimus tehtiin kyselytutkimuksena 23.3 – 16.4.2012. Tutkimusmenetelmänä käytettiin kvantitatiivista eli määrällistä tutkimusta. Tutkimuslomake toteutettiin pääosin suljetuilla kysymyksillä, mutta asiakkaille annettiin myös mahdollisuus täydentää mielipiteitään avoimin kysymyksin.
Viestintävälineiden huomioarvossa paikallislehti Uutisvuoksi sekä verkkomedia osoittautuivat näkyviksi. Elokuvamarkkinointia ei pidetty elokuviin saapumiseen vaikuttavana tekijänä, mutta Bio Vuoksen oman ilmoittelun koettiin kuitenkin vaikuttavan elokuviin saapumiseen. Tutkimustuloksista nousi esiin uusina ideoina teemaviikkojen sekä kylkiäiskupongin positiivinen vastaanotto. Sen sijaan suunniteltu oopperatapahtuma sai tyrmäävän vastaanoton. Avoimien vastausten sekä empiirisen tutkimuksen avulla laadittiin Bio Vuokselle kehitysideoita tulevaa toimintaa ajatellen.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste