Improving the Follow-up of Incentives in Partner programs
Tuomela, Jenni (2012)
Tuomela, Jenni
Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012061712810
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012061712810
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena on kuvata kumppanien käyttämien kannustinjärjestelmien nykytilanne, kehittää järjestelmistä saatavaa tietoa ja luoda kokoava taulukko eri kannustimista. Tutkimus tehtiin toimeksiantona Yritys X:lle, joka toimii informaatioteknologian alalla muodostaen kumppanuuksia maailman johtavien IT-yritysten kanssa. Kannustinjärjestelmien periaatteet ovat erilaiset jokaisen kumppanin kohdalla, eikä selkeää kannustimien seurantaa ole tehty.
Tutkimuksessa käytetään sekä toiminnallisen että laadullisen tutkimuksen metodeja. Tiedot on kerätty havainnoimalla ja keräämällä tietoa yrityksen tietokannoista. Suomen- ja englanninkieliset kirjat ja artikkelit luovat teoreettista pohjaa tutkimukselle.
Prosessin aikana huomattiin, että varsinaisen taulukon luominen ei ole mahdollista, sillä järjestelmistä saatavat tiedot eivät olleet saatavilla oikeassa muodossa. Opinnäytetyön luonne muuttui kuvaamaan kehittämisehdotuksia ja itse prosessia. Opinnäytetyön tavoitteen toteuttaminen on mahdollista tulevaisuudessa, kun tieto on paremmin saatavilla. The goal of this thesis was to explore the current status and develop the different procedures used in incentive programs. This thesis is done as an assignment to Company X, which operates in the field of information technology together with the world’s leading IT companies. Each partner company has its own incentive programs so the follow-up has been a challenge to execute.
Both functional and qualitative methods were used in this study. Facts were gathered by observing and collecting documents and data in Company X’s database. Finnish and English books and articles are the base of the theoretical background.
During the process it became evident that the actual goal to create an informative table was not possible to reach. Lack of accessible information in the partner’s systems made the thesis to consist more development suggestions only. This subject can be studied further when the information is more accessible in the partner’s systems.
Tutkimuksessa käytetään sekä toiminnallisen että laadullisen tutkimuksen metodeja. Tiedot on kerätty havainnoimalla ja keräämällä tietoa yrityksen tietokannoista. Suomen- ja englanninkieliset kirjat ja artikkelit luovat teoreettista pohjaa tutkimukselle.
Prosessin aikana huomattiin, että varsinaisen taulukon luominen ei ole mahdollista, sillä järjestelmistä saatavat tiedot eivät olleet saatavilla oikeassa muodossa. Opinnäytetyön luonne muuttui kuvaamaan kehittämisehdotuksia ja itse prosessia. Opinnäytetyön tavoitteen toteuttaminen on mahdollista tulevaisuudessa, kun tieto on paremmin saatavilla.
Both functional and qualitative methods were used in this study. Facts were gathered by observing and collecting documents and data in Company X’s database. Finnish and English books and articles are the base of the theoretical background.
During the process it became evident that the actual goal to create an informative table was not possible to reach. Lack of accessible information in the partner’s systems made the thesis to consist more development suggestions only. This subject can be studied further when the information is more accessible in the partner’s systems.