Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Asiakasyritysten rooli tilitoimiston palveluprosessin kehittäjinä : kirjanpitotositteiden hallinta

Suvanto, Antti (2012)

 
Avaa tiedosto
Opinnaytetyo_Antti_Suvanto_2012.pdf (250.6Kt)
Lataukset: 


Suvanto, Antti
Laurea-ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012061112391
Tiivistelmä
Tutkimuksessa toimeksiantajana toimii Rantalainen Oy IA International. Tutkimuksessa analysoitiin tilitoimiston kirjanpitotositteiden hallintaa ja asiakaspalveluprosessia.

Tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää tämänhetkinen kirjanpitotositteiden hallinta ja asiakaspalveluprosessin nykytila kohdeyrityksessä sekä tuottaa palveluprosessiin liittyviä kehitysideoita. Tutkimuksen tavoitteena oli kertoa yrittäjille siitä, miten he voivat vaikuttaa kirjanpitotositteiden hallintaprosessiin sekä helpottaa tai edesauttaa kirjanpitäjiä heidän työssään.

Tutkimuksessa haastateltiin tilitoimiston kirjanpitäjiä siitä, miten heidän ja asiakkaiden välinen suhde toimii palveluprosessin aikana. Tavoitteena oli, että palveluprosessi tehostuu. Asiaa lähestytään kirjanpitäjien näkökulmasta. Keskeisiä kysymyksiä ovat, miten kirjanpitäjät voivat vaikuttaa hallintaprosessiin ja mikä on asiakkaiden rooli siinä.

Tutkimus toteutettiin haastattelemalla kymmentä kirjanpitäjää. Tutkimuksen lähtökohtana oli opinnäytetyön tekijän havaitsema kehityskohde kirjanpitotositteiden hallintaprosessissa. Haastattelu sisälsi kysymyksiä siitä, miten kirjanpitäjät näkevät kirjanpitotositteiden hallinnan nykytilanteen. Lisäksi he kertoivat oman näkemyksensä siitä, miten asiakkaat voivat vaikuttaa kirjanpitotositteiden hallintaprosessiin. Kysymykset olivat avoimia kysymyksiä.

Tutkimustuloksista ilmeni, että tilitoimistot ovat siirtymässä yhä enemmän sähköiseen ympäristöön. Sähköinen ympäristö muuttaa asiakaspalveluprosessia ja kirjanpitäjän roolia. Tilitoimistojen pitää varautua tulevaan sähköiseen ympäristöön.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste