Valmentava johtaminen pankkiorganisaatiossa
Uusitalo, Jarna (2012)
Uusitalo, Jarna
Laurea-ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012091013540
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012091013540
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö tehtiin rahoitusalan pankkiorganisaatiolle, ja sen aiheena on valmentava johtaminen. Työn tarkoituksena oli vertailla olemassa olevaa teoriaa sekä haastatteluilla saatuja tietoja toimeksiantajayrityksen johtamistavoista ja näin ollen löytää mahdolliset epäkohdat ja yhtenevyydet. Toimeksiantajayrityksessä on nyt noin puolitoista vuotta harjoitettu valmentavaa johtamista.
Työn empiirinen osa tehtiin haastattelemalla viittä toimihenkilöä ja viittä päällikköä toimeksiantajayrityksestä, jossa työskentelee yhteensä noin 220 henkilöä. Haastattelutulosten perusteella saatiin selville, eroavatko toimihenkilöiden ja päälliköiden näkökulmat toisistaan, sekä kuinka johtaminen yrityksessä eroaa valmentavan johtamisen teoria-aineistosta.
Työn loppuanalysoinnista saatujen tulosten tarkoituksena on auttaa toimeksiantajayritystä poimimaan esille tulleet ristiriidat ja näiden avulla parantaa yrityksessä toimivaa johtamistapaa ja samalla parantaa yrityksen toimintaa ja tuloksia. Myös alaisten ja päälliköiden näkemysten eroavaisuuksiin olisi hyvä tarttua, jotta jokainen yrityksessä työskentelevä henkilö olisi tyytyväinen vallitseviin johtamistapoihin ja näin ollen pystyisi antamaan parhaan mahdollisen panoksen omaan työhönsä.
Työn empiirinen osa tehtiin haastattelemalla viittä toimihenkilöä ja viittä päällikköä toimeksiantajayrityksestä, jossa työskentelee yhteensä noin 220 henkilöä. Haastattelutulosten perusteella saatiin selville, eroavatko toimihenkilöiden ja päälliköiden näkökulmat toisistaan, sekä kuinka johtaminen yrityksessä eroaa valmentavan johtamisen teoria-aineistosta.
Työn loppuanalysoinnista saatujen tulosten tarkoituksena on auttaa toimeksiantajayritystä poimimaan esille tulleet ristiriidat ja näiden avulla parantaa yrityksessä toimivaa johtamistapaa ja samalla parantaa yrityksen toimintaa ja tuloksia. Myös alaisten ja päälliköiden näkemysten eroavaisuuksiin olisi hyvä tarttua, jotta jokainen yrityksessä työskentelevä henkilö olisi tyytyväinen vallitseviin johtamistapoihin ja näin ollen pystyisi antamaan parhaan mahdollisen panoksen omaan työhönsä.