Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Asiakaspalvelun poikkeustilanteet majoitusalalla

Wasenius, Veera (2021)

 
Avaa tiedosto
Wasenius_Veera.pdf (407.1Kt)
Lataukset: 


Wasenius, Veera
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202103123208
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli kartoittaa majoitusalalla asiakaspalvelussa tapahtuvia erilaisia poikkeustilanteita. Poikkeustilanteiden syntymistä ja käsittelyä on tutkittu vaiheittain. Opinnäytetyö koostui seuraavista vaiheista poikkeustilanteiden käsittelyssä: poikkeustilanteiden synty, kommunikaatio, alkutilanne, reagointi, tunteeseen vastaaminen, kompensaatio ja seuranta. Lisäksi käsiteltiin poikkeustilanteita eri kanavissa: kasvotusten, puhelimitse ja kirjallisesti.

Opinnäytetyön tarkoituksena oli tarjota anonyymille toimeksiantajalle tietoa säännöllisesti tapahtuvista poikkeustilanteista ja välineitä niiden ratkaisuun. Kehittämistehtävänä opinnäytetyölle oli tuottaa tiivistetty toimintaohje poikkeustilanteita varten yrityksen kaikille osastoille käytettäväksi.

Opinnäytetyön menetelmänä toimi päiväkirjamuodossa toteutettu seuranta. Ennen päiväkirjatutkimusta käsiteltiin yrityksen ja kirjoittajan nykyistä tilaa ja osaamista. Päiväkirjamerkintöjen viikkokoonneissa käsiteltiin aiheita kirjallisuuden ja muiden lähteiden pohjalta. Tietoperustaa kerättiin kirjallisia ja sähköisiä teorialähteitä hyödyntäen. Opinnäytetyön tuloksena oli päiväkirjaseurannan ja teorialähteiden pohjalta toteutettu analyysi poikkeustilanteiden käsittelystä ja sen vaiheista.

Opinnäytetyön tuloksena kirjoittaja sovelsi jo hankittua osaamista työtehtävistä ja kehitti etsityn teoriatiedon pohjalta taitojaan asiakaskohtaamisissa ja poikkeustilanteissa. Erityisesti poikkeustilanteiden käsittelyn vaiheet olivat yksi keskeisimmistä opituista teemoista. Opinnäytetyön tuloksena oli toimintaohje kohdeyritykselle käytettäväksi poikkeustilanteiden käsittelyssä ja ratkaisussa. Toimintaohjeesta sovellettiin kolme eri versiota eri kanavissa käytettäväksi - puhelimitse, kirjallisesti ja kasvotusten. Toimintaohje on muodostettu päiväkirjan ja teoriatiedon kautta saavutetun osaamisen pohjalta. Toimintaohjeet sisälsivät vaiheittaiset opastukset asiakkaan kohtaamiseen, ongelman ratkaisemiseen ja kommunikaatioon eri tilanteissa.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste