Näytä suppeat kuvailutiedot

Visuaalisesti vetovoimainen websuunnittelu

Rinkinen, Niko (2012)

dc.contributor.authorRinkinen, Niko
dc.date.accessioned2012-11-01T09:46:40Z
dc.date.available2012-11-01T09:46:40Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.uriURN:NBN:fi:amk-2012103114777
dc.identifier.urihttp://www.theseus.fi/handle/10024/48833
dc.description.abstractOpinnäytetyön lähtökohtana oli suunnitella yritysilme ja verkkopalvelun visuaalinen ulkoasu joensuulaiselle Osuuskunta Mekastamolle. Visuaalisen suunnittelun tavoitteena oli tehdä yritykselle tunnistettava ja erottuva graafinen ilme sekä luoda yrityksen identiteettiä vetovoimaisen visuaalisuuden avulla. Opinnäytetyössä pureudutaan visuaalisesti vetovoimaiseen websuunnitteluun suunnittelijan näkökulmasta. Raportin pääpaino on siinä, millä keinoin vetovoimaisuus saavutetaan ja mitä suunnittelijan täytyy huomioida ja tietää, mikäli hän tavoittelee visuaalisesti mahdollisimman vetovoimaista verkkopalvelun ulkoasua. Opinnäytetyön pohjana käytetään alan kirjallisuutta, internetlähteitä sekä kirjoittajan omia huomiota alan käytänteistä. Raportin toiminnallisessa osassa tarkastellaan Osuuskunta Mekastamon yritysilmeen ja verkkopalvelun visuaalista suunnittelua tehdyn työn jälkeen ja tutkitaan, saavutettiinko tavoitteet, ja jos saavutettiin, kuinka niihin päästin. Suunnitellakseen vetovoimaisia sommitteluja ja ulkoasuja on suunnittelijalla oltava laaja tietopohja alan vakiintuneista käytännöistä ja tavoista. Mikäli toimii käytänteitä vastaan, on siihen oltava hyvä syy sekä laaja tietämys rikkomastaan säännöstä.fi
dc.description.abstractThe aim of this study was to develop visual appearance and website design for a cooperative called Mekastamo. The objective was to produce recognizable and distinguishable appearance for the company, as well as create company identity through visual design. This thesis focuses on how to produce visually appealing and high-end web design from the designer’s point-of-view. The main focus of this study lies in the designer’s position: how to achieve visually alluring designs and what knowledge must a designer have to be able to reach to the high-end level in web design. The thesis is based on research, Internet sources and author’s own observations in the field of design. The study examines the company's web design after the designing has been done, if the goal was achieved and if yes, how was it implemented. The research shows that to produce visually appealing designs and layouts, a designer must have a broad range of skills and knowledge of the established practices of web design industry. The study also indicated that if a designer wants to break those practices, he or she must have a good reason and full knowledge of the practice he or she is going to break.en
dc.language.isofin
dc.publisherPohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu
dc.rightsAll rights reserved
dc.titleVisuaalisesti vetovoimainen websuunnittelufi
dc.type.ontasotfi=AMK-opinnäytetyö|sv=YH-examensarbete|en=Bachelor's thesis|
dc.identifier.dscollection10024/1992
dc.organizationPohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu
dc.subject.ysayritykset
dc.subject.ysaosuuskunnat
dc.subject.ysagraafinen suunnittelu
dc.subject.ysavisuaalinen suunnittelu
dc.subject.ysaimago
dc.subject.ysaverkkopalvelut
dc.subject.ysavetovoimaisuus
dc.subject.ysamielikuvat
dc.contributor.organizationPohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu
dc.subject.keywordvetovoimaisuus
dc.subject.keywordvisuaalisuus
dc.subject.keywordvisuaalinen suunnittelu
dc.subject.keywordwebsuunnittelu
dc.subject.keywordverkkopalvelu
dc.subject.specializationVerkkomedia
dc.subject.degreeprogramfi=Media-ala|sv=Mediebranschen|en=Media|
dc.subject.disciplineViestinnän koulutusohjelma


Tiedostot

Thumbnail

Viite kuuluu kokoelmiin:

Näytä suppeat kuvailutiedot