Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Yritys X:n sisäinen viestintä monikulttuurisessa ympäristössä

Salakari, Kia-Maria (2021)

 
Avaa tiedosto
Salakari_Yrityksen X sisäinen viestintä monikulttuurisessa ympäristössä_.pdf (758.2Kt)
Lataukset: 


Salakari, Kia-Maria
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202103163481
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli kehittää monikulttuurisen yrityksen sisäistä viestintää. Tavoitteena oli selvittää yrityksen sisäisen viestinnän ongelmia tai ongelmat. Opinnäytetyön toimeksiantajana toimi pääkaupunkiseudulla toimiva kotipalveluyritys, jonka siivouspalveluihin tämä opinnäytetyö keskittyi. Heidän tavoitteenaan oli kehittää yrityksen sisäistä viestintää. Yritys pidettiin tässä opinnäytetyössä nimettömänä, joten tässä opinnäytetyössä yritystä kuvataan nimellä Yritys X. Opinnäytetyön aihe valikoitui yrityksen toimeksiantajan tarpeiden pohjalta ja sen monikulttuurisen ympäristön takia.

Tutkimus luotiin määrällistä ja laadullista tutkimusmenetelmää käyttäen. Näitä molempia tekniikoita käytettiin yhdessä. Tutkimusaineisto kerättiin verkkokyselyiden avulla ja sen analysoinnissa käytettiin laadullista analyysimenetelmää. Tutkimuksessa kävi ilmi, että yrityksen nykyiseen sisäiseen viestintään oltiin kohtalaisen tyytyväisiä, henkilöstön ja esimiesten keskuudessa. Työilmapiiri työyhteisössä ja esimiesten välillä toimii hyvin. Tutkimuksessa selvisi, että henkilöstö toivoi tapaamisia esimiehen kanssa säännöllisesti sekä enemmän ohjausta ja tietoa omaan työhön liittyen. Yhteistä viestintäkanavaa toivottiin henkilöstön ja esimiesten toimesta. Viestintäkanavaa toivottiin erikseen myös henkilöstön ja työvuorosuunnittelun sekä asiakaspalvelun välille.

Tämä opinnäytetyö osoitti, että yrityksellä olisi kehitettävää sisäisen viestinnän suunnittelussa muutamissa osa-alueissa. Esimiesten ja henkilöstön käyttöön voisi ottaa yhteisen viestintäkanavan sekä yleinen tiedonjako muita kanavia käyttäen lopetettaisiin. Nykyinen käytössä ollut järjestelmä jäisi ainoastaan työvuorosuunnittelun ja asiakaspalvelun käyttöön. Henkilöstö koki tutkimuksen perusteella esimiehen erittäin tärkeäksi oman työn kannalta, jonka takia uusi yhteinen viestintäkanava olisi esimiesten ja henkilöstön käyttöön. Tutkimuksen tulosten avulla yritys voisi myös halutessaan ottaa käyttöön uuden suunnitelman sisäiselle viestinnälleen, jonka toteutumista joku valvoisi säännöllisesti tai tehdä muita tässä tutkimuksessa ehdotettuja toimenpiteitä omassa toiminnassaan.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste