Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Verkkokauppavuokraus - Lumo-asunnot verkosta

Määttänen, Marko (2021)

 
Avaa tiedosto
Määttänen_Marko.pdf (561.1Kt)
Lataukset: 


Määttänen, Marko
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202103293962
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää miten Lumo – verkkokauppavuokrausta saataisiin kehitettyä ja miten ihmiset kokevat asunnon vuokraamisen suoraan verkkokaupan kautta. Tutkimuksen avulla tuotiin mahdollisia kehitysideoita yritykselle, miten heidän verkkokauppaansa voisi kehittää sekä mitkä asiat jo toimivat hyvin.

Tutkimustyössä hyödynnettiin kirjallisia lähdemateriaaleja digitaalisesta markkinoinnista sekä verkkokaupan toiminnasta. Sähköisistä lähdemateriaaleista hyödynnettiin yrityksen omia nettisivuja sekä vertailussa käytettäviä nettisivuja. Myös muita kirjallisia ja sähköisiä lähteitä hyödynnettiin. Työn materiaali kerättiin pääasiassa suoraan asiakkailta saamasta palautteesta. Tämän ohelle luotiin myös kyselylomake, jossa oli viisi monivalintakysymystä sekä kaksi avointa kysymystä. Tämä toteutettiin anonyymisti verkkolomakkeena. Kyselyn avulla saatiin lisätietoa siitä, miten asunnonvuokraus verkkokaupasta nähdään ja mitä asiakas itse toivoisi prosessiin kuuluvan.

Tuloksista ilmeni, että monilla on tarve nähdä asunto ennen vuokraustapahtumaa. Vaikka moni on tottunut ostamaan verkkokaupasta hyödykkeitä suoraan ilman että on nähnyt muuta kuin kuvan, asunnon vuokraaminen koetaan isompana päätöksenä. Moni myös koki verkkokaupan todella helpoksi ja käteväksi. Kehitystyön perusteella tärkeimpiä ominaisuuksia, joita nousi esille, olivat vuorovaikutus asiakkaan ja myyjän välillä ja mainonta.

Tutkimuksen perusteella voidaan yhteenvetona päätellä, että asuntojen vuokraus verkkokaupasta on vielä siinä asemassa, että se tarvitsee aikaa ja hyviä asiakaskokemuksia, jotka ruokkivat sen menestymistä tulevaisuudessa. Tätä työtä ja tuloksia on mahdollista hyödyntää jatkossa, jos lähdetään kehittämään yrityksen verkossa vuokraamista tai mainontaa.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste